Pige med fedtet hår…

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dig,

Tak for dit brev. Det lyder som om, at det går dig meget på, at der er en pige i din klasse som har fedtet hår. Man kan bruge meget energi på, at tænke over sådan nogle ting og det er ikke særlig rart. Jeg vil prøve at hjælpe dig, så godt jeg kan!

Når jeg læser dit brev, kommer jeg til at tænke på, hvilke følelser det giver dig, når du ser hun har fedtet hår? Man kan godt blive ked af det på andres vegne i sådan nogle tilfælde. Mon du også bliver det? Jeg kommer til at tænke på, om pigen fra din klasse, mon godt ved at hun har fedtet hår? Jeg skriver det, fordi du fortæller mig at hun er begyndt på en 30 dages challenge. Så måske hun er klar over det. Så behøver du ikke være bekymret eller ked af det på hendes vegne.

Nogen gange kan det godt være svært at fortælle den slags til andre. Du skriver også, at hun bliver tit meget sur hvis man kommenterer på hendes udseende. Måske det kan være en ide, hvis du fortalte en lærer om din bekymring? Det kan måske være nemmere for dig, at gå til en lærer så hun ikke bliver sur på dig. Måske kan det også være nemmere for hende, at få det at vide fra jeres lærer. Så risikerer i heller ikke at blive uvenner.

Jeg håber du kan bruge mit brev! Husk at du altid kan skrive igen eller ringe til BørneTelefonen på 116111.

De bedste hilsner BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.