Brev
udlændinge dreng
Hej
jeg er bare lidt tvivl om at Danske piger kan godt lide udlændinge drenge ,altså jeg er 20 år og tyrker har været Danmark i næsten 5 år og jeg ophører mig god ,ordentlig og jeg har ikke noget racistisk ting mod andre mennesker
Dreng, 20 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kæreste dreng på 20 år,
Jeg forstår godt, at du har brug for at dele dine tanker med nogle. Det kan være svært at vide hvad man skal gøre, når følelser som tvivl og usikkerhed, fylder indeni en.
At have håb om at finde kærligheden, kan være både smukt og udfordrende på samme tid.
Her på BørneTelefonen får vi flere breve fra unge, som ønsker at finde kærligheden. Som jeg læser dit brev, er det også et ønske for dig. Er det mon rigtig forstået?
De fortæller om, hvordan det på den ene side kan skabe glæde
Fordi det giver en noget at se frem til og drømme om. Man forestiller sig måske den rare følelse af, at finde den eneste ene, der vil elske og acceptere en for den person, man er.
På den anden side kan det også skabe usikkerhed
Andre unge fortæller nemlig, ligesom du så fint gør her i dit brev om, at der er ting der kan bekymre dem. Jeg kan læse i dit brev, at du bekymrer dig om, hvorvidt danske piger kan lide “udlændinge drenge”.
Kærlighed har ikke grænser
Jeg får sådan lyst til at fortælle dig, at jeg tror flere kan genkende din bekymring. Vi hører fra flere der kommer med en anden kulturel baggrund, at tanker om hvorvidt andre kan lide en, fylder meget.
Man kan føle sig anderledes eller usikker på, om ens værdier, traditioner eller måder at udtrykke sig på. Måske du genkender det og tænker på om du vil blive forstået eller accepteret af danske piger?
Generelt kan tanken om at åbne sit hjerte og være sårbar over for en anden person, være skræmmende. Hvad nu hvis det ikke lykkes? Hvad hvis man bliver såret eller afvist?
Det kan gøre det svært at bevare håbet og troen på, at den rigtige person er derude et sted.
Men jeg vil gerne forsikre dig om, at med den rigtige pige, kender kærlighed ikke nogen grænser.
Det vigtigste er, at du er den gode og ordentlige person, som du beskriver dig selv som. Det er dine indre værdier og personlighed, der virkelig betyder noget.
Og det er det, der vil tiltrække den rigtige pige til dig
Derudover fortjener du lige så meget en pige, som er et ordentligt menneske. Uanset om det er en pige med dansk eller anden kulturel baggrund.
Flere finder sammen på tværs af kulturer
Du skal vide at der er utallige eksempler på par, der finder sammen på tværs af forskellige kulturer, religioner og baggrunde.
Jeg synes det er en smuk ting, der viser, at kærlighed ikke ser hudfarve, køn eller etnicitet, men i stedet favner os, på tværs af vores forskelle.
Måske det kan åbne op for, at du kan, at der er en stor mulighed for, at en dansk pige en dag vil falde for dig. Ikke på baggrund af, hvor du er fra eller hvor længe du har været i Danmark.
Men fordi du er dig selv og har et godt hjerte
Kærlighed kan komme når man mindst venter det. Det er vigtigt at huske på, at det at blive vild med en, kan ske ud af det blå.
Og måske endda når man mindst venter det.
Se din kulturelle baggrundt som en styrke
Jeg får sådan lyst til at fortælle dig, at det at du er tyrker, måske er en del af det, der gør dig til den gode, søde og rare person, du er.
Det tyrkiske er noget, som du kan være stolt af – ikke noget du skal gemme væk eller tænkte er en svaghed, når du søger efter kærligheden.
Se om ikke du kan vende det om til, at det netop er det, der gør dig unik.
Finder du en med en anden kulturel baggrund, kan i tage de ting fra hver kultur, som i elsker og holder af.
Jeg tror på dig
Jeg tror på, at der er en pige derude, der vil værdsætte dig for den person, du er, uanset din etnicitet.
Så fortsæt med at være dig selv, så er jeg sikker på at den rigtige pige kommer til dig.
Jeg håber du kan bruge mit svar. Jeg synes det var enormt stærkt, at du delte dine tanker. Du er altid velkommen til at skrive eller ringe til os igen på 116 111.
Mange hilsner fra BørneTelefonen