jeg vil bare dø!!!!!!!!!!!!!!

hej bb

jeg er en pige på 11 år og mit selvværd er helt nede i bund

jeg bliver mobbet og alle siger jeg er grim fed og klam

den eneste der gør mig lykkelig er min dejlige kæreste som er den eneste der gør mig glad

uden ham havde jeg nok begået selvmord

jeg er ked af det hele tiden og jeg tænker ikke på andet end at jeg gerne vil dø

kh pigen uden selvtillid

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 11 år

Jeg kan godt forstå, du har fået nok af, at de andre taler så grimt til dig. Det er slet ikke i orden, og det godt, at du har skrevet herind nu og fortalt om det. For selv om det kan føles om den letteste løsning, at man bare kunne forsvinde, så er det slet ikke rimeligt, at de andre skal få dig til at føle sådan!

Din kæreste vil sikkert give mig ret i, at du er dejlig og vigtig - og jeg kan godt høre på dig, at han betyder meget for dig. Han ser en anden side af dig, end de andre gør - og dén side skal du huske dig selv på. Det er ham, der har ret - ikke de andre.

Når der er mobning og man taler så voldsom til hinanden, er det fordi, der er noget galt med den måde, eleverne er sammen i klassen. Og det skal de voksne hjælpe med at lave om på. Derfor er det vigtigt, at din lærer får at vide, hvordan du har det.

Har dine forældre mon lagt mærke til, at du går og er ked af det hele tiden? Ellers tænker jeg, at det vil være godt, hvis du kan sige til dem, at du er så ked af det, at du har haft tanker om selvmord. Nogle gange kan man tænke, at ens forældre burde have opdaget det, men det er ikke sikkert, at de ved, hvor alvorligt det faktisk er blevet. Hvis det er svært at sige det højt, kan du måske vise dit brev og mit svar til dem. Dine forældre kan nemlig hjælpe dig med at tale med dine lærere, så de kan få stoppet mobningen.

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Kram fra BørneTelefonen

"alene" hør andres fortællinger

Hør YouTuber og influencer Emilie Briting og 17-årige Martha tale om at sige det højt, hvis man har det svært, og hvem man kan gå til.

Hjælpesætning
Få en hjælpesætning, der kan minde dig om, at du godt kan klare det, og at du er god nok!

Hvilken sætning hjælper dig?