Brev
Jeg stammer of hvad så!
Jeg skriver fordi at jeg stammer (at stamme er når man siger ting flere gange).
En af mine klassekamarater driller mig med det og siger at jeg lyder dum! Det har stået på i noget tid og jeg har sagt det til ham men han bliver hved!
Han gør mig vildt ked af det og jeg bliver meget sur på ham!
Jeg håber virkelig nogle kan hjælpe mig med det her!
Hilsen V
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære V
Mange tak for dit brev. Det er slet ikke i orden, at du bliver drillet i skolen. Derfor er det rigtig godt, at du skriver til os. Godt klaret.
Du har ret til at være tryg i skolen, og ikke at blive drillet. Dine lærere har faktisk ansvar for, at du har det godt. Derfor synes jeg, at du skal fortælle om det til dine forældre. Så kan de ringe til skolen, og få snakket med din lærer, så det kan blive stoppet. Hvis du vil, kan din lærer måske sætte sig ned med dig, og drengen der driller, så I kan tale lidt sammen. Så kan du igen fortælle ham, at du bliver ked af det, og at det han gør, ikke er i orden. Det er flot, at du allerede har sagt det til ham, men måske kan det hjælpe, at der er en voksen, som hjælper dig, mens du siger det.
Du kan også vælge at gå til din lærer selv, og fortælle om det. Du kan vælge den lærer, som du bedst kan lide. Og så håber jeg, at han eller hun kan hjælpe dig, og måske ringe hjem til dine forældre.
Det er ikke okay, at du bliver drillet med, at du stammer. Der er slet ikke noget galt med dig, og du gør det helt rigtige ved at sige højt, at du ikke vil drilles. Det synes jeg er stærkt. Jeg håber, at mit svar har kunne hjælpe dig til at få talt med dine forældre, eller en lærer.
Mange kærlige hilsner,
BørneTelefonen