Penis

Hej

jeg er en dreng på snart 15 og onanere sådan cirka hver 5-6 gange om ugen men hver gang jeg gør det kommer der ingen sæd ud

Min penis er også ret lille når den er stiv er den kun cm og der er geller ikke meget hår på den.., er det normalt…

Hjællp drengene i klassen taler også om det

Dreng, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng.
Tak for dit brev. Det er super modigt, at du skriver herind – godt gjort! Det er forståeligt, at det er noget du går og tænker over, specielt når nogle af drengene er begyndt at tale om det. Det kan være ubehageligt at finde ud af, at andre taler om det, specielt når man ikke selv kan kontrollere kroppens udvikling. Det er så sejt, at du har valgt at spørge os om råd. Jeg håber, at det her brev kan hjælpe dig. Der kan være flere grunde til, at sædudløsningen udebliver. For drenge hænger orgasme og udløsning ofte sammen. Derfor kan det for eksempel afhænge af, om du får en orgasme, når du onanerer eller om du stopper med at onanerer inden den kommer. Udeblivelsen kan også afhænge af, om personen er påvirket af situationen og det kan altså være psykisk betinget – dvs., hvordan man har det. For eksempel, hvis man er nervøs over, om man kan få udløsning. Der kan også være hormonelle grunde. Derfor tænker jeg, at det kan være en ide, at du kontakter din læge for at tale nærmere om det, så du kan finde ud af, hvorfor du ikke får sædudløsning. Din læge kender til udeblivelse af sædudløsning og vil kunne vejlede dig. Det kan for nogen være grænseoverskridende at skulle kontakte lægen, men lægen har viden om kroppen og kender til at være i sådan en situation – lægen tænker altså ikke over det på samme måde som andre gør det, da det er noget de arbejder med hver dag og de har faglig viden om. Det kan måske være en hjælp for dig at tænke på, hvis du synes det er grænseoverskridende. En start kan være at booke en tid. Derefter kan du tænke over, hvordan du fortæller om det. Hvis du synes, det er svært at sige det, kan du også vise lægen det brev, du har sendt herind. Hvad tænker du om det? Det er forskelligt, hvilken størrelse en penis har. Som resten af ens krop, så er det forskelligt, hvornår ens kropsdele begynder at vokse og det kan derfor også være, at dine kropsdele ændrer sig mere endnu. Der er også nogen som er tidligere udviklet og andre som er senere udviklet – det er forskelligt fra person til person. Din krop kan altså stadig nå at ændre sig meget. Det er ligeledes forskelligt, hvornår man får kønsbehåring. Det er helt normalt. Det kan være irriterende ikke at kunne kontrollere eller vide, hvordan man kommer til at se ud, men det er altså helt naturligt at kroppen udvikler sig i forskellige tempi.   Du skriver, at drengene fra klassen er begyndt at snakke om det. Gad vide, hvad de siger? Det kan være en mulighed for dig at sige til dem, at du ikke synes det er fedt, at de taler om det. Du kunne for eksempel sige hey, gider I ikke lade være med at tale om det – det er ikke særlig fedt for mig! På den måde finder de ud af, hvordan du har det med det. Hvordan ville det være for dig? Du er velkommen til at ringe til BørneTelefonen for at tale videre om det. Nummeret er 116 111 og du vil være anonym. Det kan for nogle være rart at tale med nogen, som man ikke kender om det hele. Mange hilsner fra BørneTelefonen

Få flere råd og hjælp til Kroppen

I løbet af puberteten begynder din krop at ændre sig meget. Du begynder blandt andet at vokse mere, svede mere og få hår nye steder på kroppen. Hvis du er en dreng, begynder du også at producere sæd, og din stemme går i overgang. Hvis du er en pige, begynder dine bryster at vokse, og du får din menstruation. Vi har samlet en række spørgsmål og svar på alt det, man ikke tør spørge om ved både pigekroppen og drengekroppen.

På siden kan du også teste din viden om kønsorganerne, lære noget nyt i vores videoer, læse andre børns breve kroppen eller få gode råd til, hvordan du får et godt forhold til din krop.

Kender du privatsnak.dk?

privatsnak.dk kan du se film og læse om:

  • Hvad sker der, når man kommer i puberteten?
  • Hvad gør man, hvis man får bumser?
  • Hvordan kan man mærke, om man er forelsket?
  • Hvornår har man sex første gang?
  • Hvordan sætter man et kondom på?

… og mange andre spørgsmål.