Brev
Onani
Brevet er anonymiseret af BørneTelefonen.
Hej jeg er en pige på 13 år.
Jeg har onaneret flere gange, og jeg har haft min første menstruation.
Så mit spørgsmål er om jeg er blevet gravid af at onanere?
Håber i kan hjælpe mig.
Kh en pige på 13 år
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du er blevet i tvivl om, og det er helt naturligt, at man kan få tanker om, hvordan man kan blive gravid.
Jeg kan berolige dig med, at man ikke kan blive gravid af at onanere. Heller ikke selvom du har haft din første menstruation.
For at en pige kan blive gravid, skal sædceller fra en mand, “smelte sammen” med et æg fra en kvinde. Derfor er det altså ikke muligt at blive gravid ved at onanere.
Jeg håber, at mit svar har gjort dig mere rolig. Hvis du har lyst, kan du læse mere om onani og graviditet, vil jeg anbefale dig at kigge på Sexliniens hjemmeside her: Sexlinien
Kærlig hilsen fra
BørneTelefonen