Brev
Krænket, Voltaget og Gravid.
Kære BB.
Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har det forfærdeligt. Det hele startede d. 8 Marts..
Jeg havde meldt mig til folkekirkens nødhjælp, og skulle gå rundt og indsamle penge. Jeg havde gået rundt i ca. 1 time, og da man skal gå rundt i 2 timer manglede jeg stadig en time.
Jeg var blevet lidt udmattet fordi at jeg havde gået fra hus til hus non-stop. Jeg ville holde en pause på en bænk. Men da jeg havde siddet lidt, kom 3 skikkelser hen til mig. Jeg troede i starten at de ville give et bidrag, da de havde penge med. Men da de var kommet hen til mig, smed de dem bare på mig og sagde at jeg var en luder, og at de 15 kr. de havde smidt på mig burde være nok, til en omgang sex. Jeg blev forvirret, og ville løbe væk, men de havde nærmest omringet mig. De havde en lille dreng med. Muligvis på 9 år. Han var en del af ringen der havde omringet mig. Jeg tænkte at han ville være den nemmeste at storme forbi, men da jeg skulle til at løbe, tog manden bag ved mig fat i min skulder.
De begyndte alle sammen at slå mig og kalde mig for en billig klam kælling. De lagde mig ned, og slog mit hoved mod bænkens sæde. Jeg faldt ned på jorden i smerte, men drengen og mændene begyndte bare at grine.
De begyndte at flå mit tøj af, og da jeg var ret langt ude på landet, kunne ingen høre mig skrige. Mændene lynede deres bukser ned, og begyndte at røre ved mig, og voldtage mig. Det gjorde ondt, og den lille dreng stod bare og kiggede fjoget på. Da begge de store mænd endelig var færdige, og jeg troede at de skulle til at gå, sagde de til den lille, at nu kunne han blive en rigtig mand, hvis han fik mig til at stønne. Den lille dreng gik hen til mig, og begyndte at have sex med mig, imens de store mænd holdte mig nede.
Da de endelig var gået, kunne jeg høre en bil. Jeg orkede ikke at rejse mig. Kvinden i bilen havde set mig og skyndte sig hen til mig. Hun forstod hvad der var sket, og sagde at hun kom fra folkekirkens nødhjælp, og skulle lede efter mig, da jeg ikke var kommet tilbage efter 3 timer. Det var en forfærdelig oplevelse, især fordi at den ene var så lille. Jeg føler mig svag og billig, når jeg tænker på at jeg er så værdigløs at selv en lille dreng kunne komme til mine private dele.
Senere fandt jeg ud af at jeg var blevet gravid. Det er heldigvis ikke særlig lang tid siden af de voldtog mig, så jeg kan stadig nå at få en abort. Men så slog det mig. Hvad hvis den lille dreng er faderen? Det er da skide klamt. Så… Kan en lille dreng godt gøre en kvinde gravid? Og hvordan kan jeg få det hele sagt til min mor? Hun ved endu ikke hvad der er sket, og jeg har siden voldtægten begyndt at cutte… Skal jeg også sige det? Jeg er så bange for at gå uden for en dør nu. Jeg føler mig svag, dum, billig og som en beskidt luder.
Hvad skal jeg gøre? Tud.
Kh. Fortvivlelsen selv.
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 16 år
Tak for dit brev, hvor er det altså godt, at du skriver og spørger om hjælp til noget så svært. Det er rigtig vigtigt, at du får noget hjælp! Det er helt almindeligt at have de følelser, som du har, men det er vigtigt, at du ved, at det der er sket aldrig kan være din skyld. Henden damen fra Folkekirkens Nødhjælp gjorde hun mon noget for at hjælpe dig eller skaffe hjælp til dig bagefter? Var du mon på skadestuen eller noget andet? Du skriver ikke noget om det i dit brev, så jeg går ud fra, at du måske ikke har snakket med nogen om det overhovedet?
Det er selvfølgelig rigtig vigtigt, at du får fortalt det til din mor hurtigst muligt, så I kan tage til lægen og du kan blive undersøgt i forhold til din graviditet. Jeg tænker også, at I skal snakke med lægen om, at du får nogen psykologsamtaler, så du kan få bearbejdet de ting der er sket. At du skærer i dig selv, er netop et tegn på, at du ikke har bearbejdet tingene og det kan en psykolog hjælpe dig med. Hvis du synes, at det er svært, at sige det til din mor, kan du vælge, at skrive et brev til hende, hvor du fortæller historien og at du er gravid. Du kan også vælge, at fortælle det til en anden voksen først, som du har det godt med og så kan han eller hun hjælpe dig med at fortælle det til din mor. En ide er at du viser din mor dit brev til os og mit svar, det kan være et godt udgangspunkt til en svær men vigtig snak.
Hvis du synes, at begge dele virker uoverskuelige lige nu, så synes jeg, du skal skrive eller ringe til BørneTelefonen på 116111 eller logge på chatten på vores hjemmeside. Her sidder der en masse rådgivere og de kan give dig flere god råd til, hvad du kan gøre og de kan også bare lytte, hvis du har brug for at snakke om tingene.
Angående dit spørgsmål om drengen kan være far til barnet, så er det ret usandsynligt. Drenge så unge, har sjældent udviklet sig og producerer ikke sæd, der kan gøre en kvinde gravid. Jeg kan dog godt forstå, at du tænker over det, men lige nu synes jeg, at du skal prøve, at skubbe tanken til side og så finde den bedste måde, at fortælle din mor om det - både oplevelsen, graviditeten og at du er begyndt at cutte. Og husk at vi sidder altid klar på Børnetelefonen med hjælp, gode råd og ideer til hvem du kan søge mere hjælp hos.
De bedste tanker fra BørneTelefonen.