Brev
Det gør pisse ond.!!
Jeg er 14, har en kæreste dreng på 15 vi havde sex i sidste uge hos ham vi var alene hjemme vi lå i hans seng hvor det startede med at kysse og snave. vi lå som sagt i hans seng Under dynen. Vi havde tøj på inden vi havde sex.
Men stille og rogeligt kørte han sin ene hånd først op under min trøje og ind til min bh og rørte ved mine bryster og tog den af mig på en måde og min trøje. der efter trak han dynen vi lå under lidt op og suttede længe på mine bryster til de blev blå lilla.
Efter spurgte han om sex. Jeg lod hver med at svare. Derfor tog han og sagde at han skulle på toilet jeg nikkede og sagde okay.
Han gik ud på toilettet. der blev så varmt under dynen at jeg tog den væk hvilket jeg ikke skulle havde gjord. Da han var tilbage var han nøgen og havde et kondom på.
Han sagde lig dig på ryggen det gjorde jeg. han lag sig på mig stak sin pik i min tisse kone og blev ved den var mega stor så den kunne nærmest ikke være i skeden på mig. efter lidt tid sagde jeg at det gjorde ond
han sagde det gør det de første par gange. Jeg sagde efter 5 minutters tid at jeg synes det gjorde så ond at jeg ikke ville mere men han sagde du skal blive liggende! det dejligt skreg han.
Stop sagde jeg. Han sagde ikke noget så skreg jeg stop!! han holdte mig for munden og sagde roglig, også sprang kondomet han gav slip og kiggede og sagde ligemeget. Det er ikke ligemeget sagde jeg. Jo og kyssede lange kys på mig og stak tungen ned i min mund og snavede bare løs. hvad gør jeg er jeg gravid
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 14 årige pige
Først og fremmest får jeg lyst til at fortælle dig, hvor modig du er, når du skriver herind. Det er godt, at du deler din oplevelse med mig. Dit brev er detaljeret, og jeg får en tydelig fornemmelse af, at du kan mærke dine grænser og sige fra. Det viser meget styrke.
Du skriver, at du selv trak dynen væk, hvilket du ikke skulle have gjort. Når jeg læser det, tænker jeg på, om du føler, at det er din skyld? Måske du tænker, at det ikke var sket, hvis dynen havde været på? Hvis det er tanker, du kan genkende, så er det vigtigt for mig at sige, at det IKKE er din skyld.
Man har ret til selv at bestemme over sin krop. Derfor også ret til at sige fra, når der er noget, man ikke har lyst til. Nogle gange kan det være svært at mærke sin grænse. Men det er tydeligt for mig, at du har mærket din grænse og sagt fra. Det er altså ikke din skyld, at din kæreste ikke har lyttet til det.
Det bekymrer mig, at din kæreste ikke har lyttet til dig, når du har sagt fra. Det, der er sket, er nemlig ikke okay. Det er vigtigt at respektere andres grænser. Det er forskelligt, hvornår man er klar til at have sex. Og derfor er det vigtigt kun at have sex, når begge to er klar. Man kan godt kysse og lave andet uden at skulle have sex.
At din kæreste ikke stopper, når du siger “stop” betyder, at han faktisk udsætter dig for et overgreb. At tvinge nogen til sex er ulovligt.
Derfor kan du også anmelde din kæreste til politiet. Jeg ved godt, at det kan føles meget voldsomt. Men det er også voldsom at blive tvunget til sex. Og det er vigtigt, at han ikke tvinger dig til sex igen.
Måske kan du genkende noget fra filmen her? Den viser, hvordan et overgreb kan godt ske, selvom man kender hinanden.
Når man har haft en oplevelse, som du beskriver, er det vigtigt at snakke med nogen om det. Nogle børn og unge har mest lyst til at glemme det. Men man glemmer det ikke, bare fordi man ikke snakker om det. Derfor er det vigtigt at få talt igennem, hvad der er sket og hvilke følelser, man har. Jeg tænker på, om du har en voksen, som du er tryg ved? En voksen som du måske kunne have mod på at fortælle din oplevelse til? Det kan måske være dine forældre, en moster, din lærer eller en anden.
Jeg kan godt forstå, hvis du synes, at det er svært at skulle fortælle. Måske du synes, det er nemmere at skrive det i et brev? Hvis du synes, at det er svært at komme i gang, kan du bruge vores guide til at skrive et brev her.
Inden du fortæller det, kan du måske tænke over, hvornår det ville være et godt tidspunkt. Måske det skal være, når i er alene, om aftenen eller andet? Du kan for eksempel sige: “Jeg har noget, som jeg gerne vil fortælle dig. Hvornår har du tid til at lytte?”. På den måde ved den person, du vil fortælle det til, at det er noget der er svært at sige, og som kræver opmærksomhed.
Som du selv skriver, så kan der være en risiko for, at du er blevet gravid. Men det betyder ikke, at du nødvendigvis er gravid. For at undersøge om du er blevet gravid, vil jeg anbefale dig at gå til lægen. Lægen kan hjælpe dig med at teste for det. Men lægen kan også hjælpe dig med, hvad du skal gøre, hvis du er blevet gravid.
Hvis du er blevet gravid, så har lægen pligt til at fortælle det til dine forældre, fordi du er under 15 år. Derfor tænker jeg også på, om du har mod på at fortælle din læge om din oplevelse? Din læge kan hjælpe dig med at få det sagt til dine forældre, men også hjælpe dig med at finde en terapeut eller psykolog, som du kan snakke med. For nogle kan det være nemmere at snakke med en, som man ikke kender. Du har i hvert fald ret til at få hjælp.
Du har allerede vist et stort mod ved at skrive herind. Du kan mærke dine grænser og får sagt fra. Og du tager din oplevelse seriøst og bekymrer dig for, om du er blevet gravid. Der viser, at du har en masse styrke.
Jeg tænker derfor, at det første skridt er, at du går til din læge og bliver undersøgt for graviditet. Undersøgelsen går ud på, at du skal tisse i en kop, så lægen kan undersøge din urin. Du finder lægens telefonnummer på dit gule sygesikringskort. Hvis du har mod på det, ville det være en god idé, at fortælle lægen om din oplevelse. Hvis ikke du har mod på det, så håber jeg, at du vil fortælle det til en anden voksen, som du er tryg ved.
Jeg håber, at du finder mod og styrke i mit svar til at få hjælp. Du er altid velkommen til at skrive herind igen eller ringe på tlf.: 116111.
De bedste tanker Børnetelefonen