pige på 15 og en 35 årig..

Hej

jeg er en pige på 15 år som har haft sex med en 35 årig.

Jeg bor på et opholdsted hvor han er pædago.

Jeg tror jeg begynder og få følser for ham, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det til ham, for vil rigtig gerne sige det til ham..!

Kan i hjælpe? –

Men er det overhovedet lovligt vil der ske noget ved det?

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år
Tak for dit brev, jeg ved ikke, om vi kan hjælpe dig, sådan som du har håbet på, men jeg vil meget gerne svare på dit brev. Jeg vil starte med at svare på dine sidste spørgsmål, for det har nemlig betydning for resten af mit svar.
Det er nemlig sådan, at det faktisk ikke er lovligt for en pædagog på dit opholdssted at have sex med dig - heller ikke selvom du selv havde lyst til det.
Reglerne er sådan, at voksne over 18 år, der har et særligt ansvar for en ung under 18, ikke må stå i et seksuelt forhold til den unge. (Det gælder fx også for sportstrænere og lærere.) Reglen er lavet, for at beskytte den unge, der jo er afhængig af den voksne, så ikke den voksne udnytter sin magt og måske kommer til at presse den unge til noget...
Hvis ikke der er nogen, der ved, at I har haft et seksuelle forhold, så vil der sandsynligvis ikke ske noget, men kommer det frem, at I har haft sex med hinanden, gætter jeg på, at manden fra dit opholdssted vil blive fyret og måske endda meldt til politiet.
Så uanset, hvor glad du er for ham, så er det ikke muligt for jer, at have et forhold før du bliver 18 år og han ikke længere arbejder det sted, hvor du bor...
Men det var jo ikke kun de kolde fakta, du skrev for at høre noget om... For jeg kan jo forstå på dig, at du er ved at udvikle følelser for manden, og at du har lyst til at fortælle ham det.
Jeg tænker på, om du mon ville have mod til at vise ham dit brev til BørneBrevkassen evt. sammen med svaret? Måske ville det være det letteste måde at få det sagt på? (Altså hvis du fx sagde til ham, du havde noget, du gerne ville vise ham og bagefter høre, hvad han tænkte om det.) - Hvad tænker du mon om den idé? På den måde ville han få at vide, at han betyder meget for dig og samtidig minde ham om det ansvar han har for at passe på dig. - Og måske kunne det give anledning til at I fik snakket hele situationen igennem..?
Alternativt kunne du måske sige/ sms'e til ham, at du er bange for, du er ved at få følelser for ham - og at du har svært ved at overskue situationen..?
Jeg ved jo ikke, hvordan det er på dit opholdssted, men jeg ved fra andre steder, at der meget let begynder at gå rygter om, hvem der kysser/har sex med hvem. Så jeg tænker, at både du og manden du er ved at udvikle følelser for er i en sårbar position.
Jeg kan forestille mig, at du sikkert har mange tanker omkring det hele, og at du sikkert ikke rigtig har nogen at tale med om de her ting, fordi det risikerer at få konsekvenser, hvis jeres forhold bliver almindelig kendt...
Jeg vil derfor foreslå dig at du ringer til BørneTelefonen på 116 111 og taler med en af vores søde rødgivere. Det er gratis at ringe, du er helt anonym og selvom rådgiveren selvfølgelig ikke kan trylle og gøre en svær situation let, så er det ofte rart, at kunne tale frit med et andet menneske, der gerne vil lytte...
Jeg håber meget, du kan bruge svaret, og at du finder mod til at få snakket lidt mere direkte med nogen om det...Knus og kram fra BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.