Brev
Min nk vil ikke mødes:((
Hej børnetelefonen.
Jeg er en pige på 13 år, og jeg spiller meget moviestarplanet. Men der er et problem, min dejlige og smukke nk vil ikke mødes i virkeligheden, og jeg vil virkeligt gerne.
Han skriver altid, at han elsker mine tær, og tænker på dem hele tiden.
Jeg vil virkeligt godt møde ham, hvad skal jeg gøre? HJÆLP.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Mange tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, det er irriterende, at din netkæreste ikke vil mødes med dig.
Jeg bliver nysgerrig på, om I har snakket sammen i telefon eller på video før? Jeg spørger, fordi jeg desværre nogle gange har hørt om, at børn skriver sammen med en de tror er deres kæreste. Og så er det i virkeligheden en helt anden. Det kan fx være en der skriver, han er en dreng på 14 år, men så er han i virkeligheden voksen.
Nogle gange kommer de børn også til at sende billeder af sig selv eller skrive personlige ting til den, de tror, er deres kæreste.
Derfor er det en god ide altid at se hinanden på video, når man er netkærester. Det er også altid en god ide, at ens forældre ved, man har en netkæreste. Dine forældre skal også altid vide, hvis du mødes med en fra internettet, som du ikke har mødt før. Mon du har fortalt dine forældre om ham endnu?
Måske du allerede har talt med ham i telefon og på video og ved, at han er den, han siger han er? Så undrer det mig også, at han ikke vil mødes med dig.
Mon i bor langt fra hinanden, så det kan være svært at mødes? Måske jeres forældre kan tale sammen om, hvordan I kan mødes med hinanden.
Jeg bliver også nysgerrig på, hvilken grund han giver dig til, at han ikke vil mødes? Måske du kan tale med ham om det, og se om I kan finde ud af at mødes alligevel på en måde, som også passer ham?
Jeg håber, du kan få en god snak med dine forældre om at have en netkæreste. Så kan i også sammen finde ud af hvem din netkæreste er, og hvorfor han mon ikke vil mødes.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen