Brev
min kæreste kan ikke lide mig!?!
kære brevkasse
jeg er en pige på 12 år og har en kæreste, og vi går i klasse sammen.
Vi har været kærester i 2 år
vi har altid været glade for hinanden og var lykkelige sammen…
Men så kom der en dag hvor han slog op :(((
Han slog op fordi han synes jeg var en player og at jeg hele tiden var sur og jaloux.
og det eneste der passede var at jeg er jaloux jeg har det bare hårdt når jeg ser ham med andre. det samme havde han det med mig.
men jeg blev selvfølgelig rigtig ked af det og var helt knust.
så 10-20 min efter han havde slået op spurgte han om vi skulle være kærester igen fordi han var blevet ked af at han havde slået op og han ville ik se mig såret.
jeg vidste ik helt hvad jeg skulle svare så jeg skrev at jeg ville tænke over det selvom jeg hele tiden vidste det var ham jeg ville.
nå men der gik ca. 4 timer så svarede jeg ham at jeg gerne ville være kærester igen.
Det er ved at være en måned siden nu og det går virkelig dårligt 🙁
Vi snakker ik rigtig sammen det eneste han kan sige til mig er at jeg er en player,sur,horeunge osv.
Mit problem er at ingen forstår mig. alle ville droppe ham med det samme hvis han behandlede dem sådan som han behandler mig
men jeg kan virkelig ik!! Jeg elsker ham uendeligt højt til at give slip på ham og 2 år!! det er rigtig meget i min alder
og jeg tror han kan lide en anden han har hele tiden kunne lide hende siden ca.2 klasse
så hvorfor skulle han i 4.klasse elske mig
men tror han er begyndt på hende igen og det er forfærdeligt at se på
Men jeg håber jeg fordybede mig nok til at i kan hjælpe mig
Jeg ønsker ik andet end at få ham tilbage tilbage til det vi engang havde.
Vil i ik plzz hjælpe mig hilsen den ulykkelige pige:((
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
At være forelsket og samtidig mærke efter hvad der er bedst for én kan virkelig være svært. Men det vigtigste er, at du passer på dig selv. Du fortjener nemlig én, der behandler dig ordentligt, respekterer dig og vil dig - husk det!
Når det er sagt, så tror jeg også på, at man kan tilgive meget og komme godt videre sammen, hvis man snakker om tingene. Derfor vil jeg råde dig til at snakke med ham om det, og fortælle ham om dine tanker og bekymringer. Jeg synes også, at du skal spørge ham, hvordan han opfatter jeres forhold, og om hans følelser for dig. Tror du, at du kan finde mod til det? Hvis ikke du kan finde modet til at snakke med ham, synes jeg, at du skal sende ham en sms, hvor du fortæller ham om dine tanker og bekymringer.
Måske får du svar, som vil gøre dig ked af det - men jeg tænker, at det er godt for jer begge at få en afklaring. Hvis det ender med, at du er nødt til at opgive ham, skal du huske, at det er godt at blive trøstet af sine veninder i sådan en situation. Det lyder til, at du har gode veninder omkring dig, der vil dig det bedste.
Jeg håber, at mine forslag kan hjælpe dig. Hvis du har brug for at få snakket mere om det, så er du meget velkommen til at ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116111 eller logge på chatten på vores hjemmeside. Her sidder en masse søde rådgivere, der er gode at snakke med.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen