Brev
Kæreste osv….
Kære brevkasse,
Jeg er en pige på 14 som har en pisse dejlig kæreste og vi har været sammen i snart 3 måneder, men mit problem er at jeg føler mig klar til sex, men jeg ved ikke om han gør,
og selvom vi begge to er sådan nogle der snakker om alt så tror jeg vi begge to er lidt bange for emnet,
hvad skal jeg gøre? Skal jeg prøve at snakke med ham selvom jeg er lidt nervøs eller??
Håber i kan hjælpe mig
Mvh anoyme:))
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år.
Det at tale om sex kan være lidt svært, sådan er der mange der har det. Men det lyder til du har en dejlig kæreste, som du snakker godt med, så jeg tænker du skal prøve at være åben og ærlig og fortælle om de tanker du har. Måske en ide kunne være, sådan at tale om det mere generelt, fx ved at sige du har en veninde, som du ved er begyndt at have sex med hendes kæreste eller måske sammen med din kæreste gå ind på www.sexlinien.dk, hvor der blandt andet står om sex den første gang. Måske det kan være en icebreaker i forhold til at tale om, hvordan I har det i forhold til sex og det at være parat?
Nu ved jeg ikke om I er begyndt at være lidt tætte sammen, eller om I kun kysser og holder i hånden. Hvis I er begyndt at kæle for hinanden, så tænker jeg det langsomt kommer helt af sig selv, at I begge føler jeg klar til at tage næste skridt og på et tidspunkt have sex sammen. Det vigtigste er I lytter efter jeres egen krop og grænser og den anden respekterer disse grænser.
Der er jo mange måder man kan være intime sammen på, så måske I bare skal gå stille og roligt frem, nyde forelskelsen, så vil du ganske sikkert opdage, det kommer helt af sig selv. Det kan også være en ide at spørge ham om I skal købe en pakke kondomer, så har I dem liggende til den dag, I føler jer klar til at have sex?
Kærlig hilsen BørneTelefonen.