Brev
Kærelighed
Hej
Jeg har gjordt noget dumt. Jeg har haft noget med en dreng (han er på min alder) i små 2 måneder. Vi har skrevet sammen hver dag og flere gange dagligt. Han har været ret vild med mig og jeg har været ret vild med ham.
I vores alder er det rimlig normalt at blive kærester når ham skriver sammen. Vi skrev også med hjerter og kalde hinanden smukke, søde, musse osv. Vi var ihvert fald tæt på at blive kærester rigtigt mange gange men det skete aldrig! Da han pludslig stopper med at sende hjerter og med at flirte tilbage til mig.
Jeg regner ud at han nok ikke har følser for mig mere. Vi bliver så hurtigt rigtig gode venner uden at flirte men så begynder han at være intraseret i nogle af mine venner (altså at han er ude på at blive kærester med dem) jeg får det sådan rigtigt dårligt og kan mærke jeg gerne ville være kærester med ham. Han mister så igen lysten til mine venner og begynder at flirte med mig igen.
Vi flirter så frem og tilbage i en uges tid (det skal lige siges vi skriver sammen over snapthat) da jeg så finder ud af en dag efter skole han har blokeret mig på alle socale medier! Jeg bliver vildt ked af det men mest af alt sur.
Der går cirka 2 uger uden jeg høre noget fra ham jeg begynder så at snakke meget med en dreng fra min egen klasse og finder ud af han ret godt kan lide mig.
Han spørger så om vi skal være kærster og jeg svare ja helt uden at tænke over det. Mit problem er så nu at han hele tiden skiver til mig og jeg får undt i maven hver gang han gør det fordi jeg føler jeg har leget med hans følser fordi jeg enlig overhovedet ikke han lide ham tilbage.
Nu har ham drengen der blokeret mig før så tilføjet mig igen og skrev mange gange undskyld til mig og sagde det hele var en fejl det med at han blokeret mig. Han sende et billede af ham selv der sidder fast i mit hovedet fordi jeg syndes han er så pæn og dejlig men han er jo ikke min kæreste og han er jo ikke intraseret i mit mere eller er han ?
Hvad syndes i jeg skal gøre skal jeg slå op med min nuværende kæreste som er besat af mig eller skal jeg give vores forhold en shance da vi kun har været sammen i 4 dage, hvad gør jeg!!
Hilsen den alt for kæreligheds forvirrende pige.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej Pige
Hvor er det godt du skriver til os. Her på BørneTelefonen hører vi tit fra børn og unge der er forvirrede og har spørgsmål omkring kærlighed. Du er bestemt ikke alene.
Jeg kan godt forstå din dilemma omkring hvem du skal være kærester med. Jeg kan jo ikke fortælle præcis hvad du skal gøre, da det i sidste ende er dig, der må gøre hvad du synes er rigtig. Men jeg kan prøve at give dig mit syn på din situation.
Du nævner ham drengen, der blokerede dig. Du kan rigtigt godt kan lide, men du ved ikke om han kan lide dig. Du skriver at han er begyndt at flirte med dig og stoppet igen flere gange. I en periode flirtede ham også med dine veninder. Det bekymrer mig lidt, da jeg er i tvivl om han kan opfører sig på en god måde denne gang.
Før du giver ham en chance til, skal du måske stille dig selv spørgsmålet, om du synes det er ok at han behandler dig sådan. Du har jo også følelser han må skal respektere.
Jeg tænker også at du bør overveje, om du kan få et helt klart svar på om han overhoved vil være din kæreste, så det ikke ender med at være næsten en kæreste endnu en gang.
Du skriver også om din nye kæreste, som du ikke har følelser for. Først vil jeg sige, at jeg ikke tænker, at du har leget med hans følelser. I hvert fald ikke med vilje eller for at gøre ham ondt. Men du har måske ikke mærket godt efter i dig selv og derfor er du endt med at sige ja til et forhold, som du faktisk ikke ville være i. Sådan en oplevelse er der rigtig mange, der har i deres liv.
Måske du kan tænke over, om du faktisk tror, at du vil kunne få følelser for ham. Har I noget tilfældes eller er der noget ved ham du godt kan lide?
Følelser kan jo opstå over tid og nogle gange opstår de, når der er plads til det. Når jeg læser dit brev kan jeg godt tænke, at ham den anden fyr tager meget tid og plads i dit liv. Derfor er der måske heller ikke så meget plads til andre. Giver det mon mening?
Du skal selvfølge ikke tvinge dig selv til at give din kæreste en chance vis du ikke vil. Men du er nok nødt til at tage en beslutning, hvis du ikke tror du vil kunne blive forelsket i ham.
Måske kan du prøve at snakke med nogle venner/veninder der kender drengene som kan hjælpe. Eller måske en voksen eller ældre søskende?
Du kan også prøve denne hjemmeside Privatsnak de er lidt lige som os bare med et fokus på krop, pubertet, følelser, forelskelse, sex og prævention.
Jeg håber mit svar kan hjælp dig selv om det nok ikke var så direkte som du måske have håbet på. Forhåbentlig er du blevet lidt mindre forvirret. Husk på at det er din beslutning og du skal lytte til dine følelser men husk også på at du fortjener at blive behandlet ordentligt.
Du altid er velkommen til at skrive til os igen på BørneTelefonen eller ringe på tlf. 116111, hvor der altid sidder en voksen parat til at tale med dig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen