Brev
Jeg vil have sex med ham
Hej alle sammen,
Jeg er en pige på 14 år og har været sammen med en dreng på 21 år, vi har ikke haft noget altså seriøst sammen, altså vi har ikke haft sex eller noget lignende, ud over at kysse har vi ikke gjort noget.
Vi har været sammen omkring en halvanden måned, og jeg kan virkelig godt lide ham.
Jeg er meget moden af min alder og kom også meget tideligt i puberteten. Jeg vil meget gerne have sex med ham og jeg føler at jeg er klar.
Jeg prøvet en aften på at få ham til at have sex med mig men det så ud som om han ikke gider, jeg tror det er bare fordi han er bange for lavalderen at han ikke vil gøre det, men jeg vil meget gerne og synes jeg er klar.
Jeg vil meget gerne vide hvad i synes, burde jeg tale med ham om det og fortælle ham at han ikke skal være bange fordi at jeg godt kan lide ham og at vi kan gøre det.
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 14 årig pige
Hvor dejligt, at du har fundet en fyr som du er rigtig glad for.
Det er helt naturligt, at du efter et stykke tid får lyst til at have sex med din kæreste. At have sex med en kæreste kan indeholde meget andet end at gå i seng med hinanden. Du skriver, at du føler dig klar, hvilket er en vigtig ting. Men det lyder som om, at din kæreste ikke er helt klar.
Fordi der er stor aldersforskel mellem jer, er det vigtigt at være ekstra forsigtig. Særligt for din kæreste, fordi han faktisk er voksen og har et langt større ansvar. Når man er 14 og 21, kan man være to meget forskellige steder mht. sex. Man kan have lyst til forskellige ting og ens fornemmelse for, hvad man synes er rart og ikke rart, bliver lidt bedre, jo ældre man er.
Det er derfor, at der findes regler om, at man ikke skal gå i seng sammen, når den ene er under 15 og den anden er over 15.
Aldersforskellen gør derfor, at I bliver nødt til at vente. Det lyder det også som om, at din kæreste tænker over? Han kan nemlig blive tiltalt for sex med en mindreårig. I kan kysse, nusse og kæle - på den måde lærer I også hinanden bedre at kende, inden I tager det "endelig skridt". Og det betyder meget for tilliden imellem jer.
Her vil du også finde ud af, om du er klar eller er fint tilfreds med "optakten".
Jeg syntes helt sikkert, at du skal tale med din kæreste om dine tanker. Du skulle gerne kunne dele dens slags med ham, så I kan have fortrolighed imellem jer, som kan gøre jer trygge i hinandens selskab.
Du nævner ikke dine forældre, men hvis du ellers taler godt med dem, synes jeg også, at du skal tale med dem om dine tanker. De kender dig og din kæreste, og har måske et godt råd til dig.
Rigtig god fornøjelse med snakkene og kæresten.
De bedste tanker fra BørneTelefonen