Brev
Jeg elsker ham, men det vil jeg ikke!
Hej. jeg håber virkelig at i svare på mit brev for det er meget vigtigt for mig.
Jeg er en pige på 12 og jeg er vildt forelsket I en dreng fra min klasse. Jeg har været forelsket I ham I halvandet år. Drengen fra min klasse har vist at jeg er forelsket I ham I 1 år nu. Og han har det ikke på samme måde
jeg er ikke særlig populære blandt drengene fra min klasse, så jeg hved at jeg ikke kan få ham til at blive forelsket i mig. Jeg er mere moden end de andre i klassen, og jeg er også kommet meget tidligt i puberteten end de andre ( jeg fik min menstruation da jeg var ti år) og jeg tror det er derfor at jeg er så forelsket i ham som jeg er.
ver gang jeg kikker på ham få jeg den dejligste varme inden i mig. Og når jeg ser ham i øjnene er det som om der går et stød gennem hele min krop. Jeg tænker på ham hele tiden, og det piner mig så meget, fordi jeg ved at han ikke har det på samme. Jeg ELSKER ham og jeg hved at jeg gør det.
hvorfor kan jeg ikke bare glemme ham. Jeg har snakket med mine venner om det men de kan ikke forstå mig, fordi dem de har veret kærester med, eller været forelsket I, har ikke givet dem den følelse at man er villig til at spinde ud foran en lastbil, som ham jeg er forelsket I giver mig.
Hvordan skal jeg glemme ham! Jeg har prøvet alt. Vil i ikke nok hjælpe mig?!
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år.
Jeg kan godt høre, du er en moden pige, der tænker anderledes end dem på din alder. Måske derfor kan det være lidt svært for dine veninder og venner helt at sætte sig ind i hvordan du har det.
Jeg tænker derfor, om du har en voksen i dit liv, som du har lyst til at fortælle hvordan du har det? Det kan være rigtig rart og tale med en, der måske har prøvet noget af det samme og bedre forstår hvordan du har det.
At være forelsket, hvor det ikke er gengældt kan være hårdt. Så jeg forstår godt, hvorfor du ønsker det var anderledes.
Det der kan give lidt ro kan være, at give dine følelser plads. Måske kan du prøve at sige til dig selv, at det er ok at du er så forelsket i drengen fra din klasse og så prøve at mærke hvad det gør ved dig. Jeg tænker din forelskelse også bringer en masse rare og varme følelser frem? Og når du tillader dig selv, at det er okay, du er forelsket, kan det nogen gange gøre, at det ikke fylder så meget.
Måske kan du bruge det du mærker på andre du holder af og på dig selv. Jeg tænker, at alt det du gerne ville gøre for ham, kan du begynde at gøre for dig selv eller sammen med familie, venner og veninder. Der er jo ikke noget galt med at give flere knus og kram og finde på hyggelige ting at lave enten alene eller sammen med andre.
Du kan måske tænke på det, som en måde at forberede dig til den dag, du får en kæreste. For når du på et tidspunkt får en kæreste er det en stor hjælp, at vide hvad der gør dig glad at lave og hvad du har lyst til at lave sammen med andre.
Jeg ved godt, du ønsker at gøre noget, der gør at du glemmer ham. Min råd vil dog stadig være at sige pyt hver gang du tænker på ham og acceptere, at du har følelser for ham. Jeg tror, at når du synes det er okay for dig at være forelsket i ham, vil det være lettere at holde op med at være forelsket i ham.
Jeg håber mit svar og råd giver mening for dig ellers er du velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 eller skrive til chatten. Her kan du fortælle mere og få flere råd.
Kærlig hilsen BørneTelefonen