Brev
Hvordan ser man om han er interesseret
Hej bb
Jeg er en pige på 15 og jeg skriver med en dreng på 19,
når vi skriver kalder han mig smukke og sådan nogle ting, men når han bliver fuld så skriver han søde ting fx at jeg er den sødeste osv.
Mine veninder siger at han hentyder til at han er interesseret fordi han har inviteret mig i sommerhus med hans ven og han har også spurt og han skal hjælpe mig med tysk osv.
Så mit problem er om jeg skal go for it eller er han ik interesseret.
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Det kan være rigtig svært at vide om en anden person er interesseret. Og hvad den person er interesseret i.
Jeg tænker på, om du mon har mødt fyren i virkeligheden, eller om I kun har skrevet sammen? Generelt er det jo være nemmere at vurdere interessen i virkeligheden, fordi man også kan vurdere kropssprog, ansigtsudtryk og se, hvem han er.
Hvis du ikke har mødtes med ham før, synes jeg bestemt, at I skal mødes første gang et sted, hvor der er andre mennesker, f.eks. på en café. Eller hjemme hos dig, så dine forældre også kan møde ham. Så kan du jo også lettere vurdere, om du selv er interesseret i ham.
Jeg vil ikke anbefale at tage med på den tur til sommerhuset, uden at dine forældre ved det og har givet lov. Det er ikke sikkert bare at tage afsted. Måske er han en sød fyr, men lær ham at kende, inden du kaster dig ud noget, der ikke er sikkert for dig.
Du er velkommen til at ringe eller skrive på 116111.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen