Brev
Håbløst forelsket!
Hej.
Jeg er en pige på 12 der er blevet sådan MEGA forelsket i en dreng….
Han er bare så perfekt og sådan.. Jeg tænker HELE tiden på ham han er min baggrund på min mobil!
Jeg har skrevet nok omkring 14 sider om ham og hvor meget jeg elsker ham. Vi skriver meget sjældent sammen. Og det er altid mig der skriver, han svare ikke ret tit.
Nå men han har så næsten lige fået en kæreste…..
Jeg blev/er total knust! Jeg græder og tænker på ham hvert sekund, jeg kan ikke klare ikke at se ham… Jeg føler der er så tomt. Jeg har ikke lyst til noget som helst andet end ham, jeg vil bare i det mindste have et venskab med ham…. Det vil han tydelig vis ikke når han ikke svare (på kik hvor der kommer et R når man har læst det) på mine beskeder…
Og jeg venter i sådan 5 dage inden jeg forsøger at skrive igen..
Han betyder alt for mig, jeg kunne ikke forstille mig et liv uden ham… Mit hjerte er tomt… Mine veninder siger at ham og mig passer bedre sammen. Jeg siger at de skal sige det til ham og ikke mig….. Jeg kan ikke få min hverdag til at hænge sammen mere… Han er så perfekt….. Jeg savner ham hele tiden…
Plz hjælp mig!!!!!
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12
Tak for dit brev. Jeg kan godt høre, at du er meget forelsket i den her dreng. Hvor må du have meget kærlighed i dig, når du har skrevet 14 sider om ham. Han er da en heldig ung mand, når han får så meget kærlighed fra dig. Og så ved han det måske ikke engang?
Jeg forstår godt, at det må være svært at have så mange gode følelser for ham, når han ikke reagerer på dem, og nu hvor han har fået en kæreste, er han måske slet ikke interesseret i at modtage alle de gode følelser fra dig?? Jeg kan godt høre, at han fylder alt for dig lige nu.
Det er jo på en måde spild af gode følelser, når de ikke bliver modtaget af ham, du er forelsket i. Tænk hvis de kunne blive modtaget af en anden? Måske er det svært at forestille sig lige nu, men jeg tænker, at det måske kunne være en god ide, hvis du kunne skrue lidt ned for al den opmærksomhed, du giver ham, og i stedet bruge den opmærksomhed på en anden måde? Jeg ved godt, at det er rigtig svært at forestille sig ikke at være forelsket i ham længere, men jeg tror, det er en mulighed.
Nogen gange kan det også virke modsat, når man viser så meget interesse for en, man er forelsket i. Så kan han vælge at trække sig lidt væk, fordi det virker overvældende. Hvis du nu vælger at trække al den opmærksomhed tilbage, giver det måske ham mulighed for at vise dig interesse som en ven?
Jeg ønsker dig held og lykke og håber, at du snart møder en sød fyr, som gengælder al den kærlighed, du har i dig.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.