Brev
Forelskelse❤️
Hej jeg er en pige på 12 år
Jeg vil gerne have en kæreste men der er ikke nogle lækre drenge på min årgang/skole. Måske har i nogle ideer til nogle steder hvor jeg kan møde nogle lækre drenge fx på datingsider eller cafeer eller sådan noget?
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12.
Mange tak for dit brev og gode spørgsmål. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at vide, hvor man skal finde de lækre drenge. Måske mine ideer kan hjælpe dig på vej.
Fritids-interesse/sport: Mit første bud er at starte til en fritidsinteresse. Måske er du glad for at synge, male, spille håndbold, svømme, ride eller noget helt andet? Disse steder kan være gode at møde både piger og drenge. Måske er der en sød og lækker en at finde her?
Klub/fritidshjem: Måske går du allerde i klub eller på et fritidshjem? Eller måske kan du starte i et? Ihvertfald er der også drenge sådanne steder. Klubber har også ofte sjove aktiviteter, så man kan lære hinanden godt at kende. Og så er det jo en fordel, at man kan bruge mange timer sammen i hyggelige rammer.
Gennem veninder eller venner: Det kan være en ide at høre sin veninder eller venner, om de kender en sød dreng. På den måde er det en, som du ikke kender i forvejen. Hvis de kender en, så kan du sende en snap eller besked til drengen, og se om han er noget for dig.
Jeg håber meget, at du kan bruge mit svar. Jeg sender dig HER et link til BørneTelefonens hjemmeside. Du kan læse mere om kærlighed, det at score og andre ting.
Du er altid meget velkommen til at skrive eller ringe på 116111, hvis du skulle have lyst til en snak. Held og lykke med det!
Kærlig hilsen BørneTelefonen.