Brev
Følger mig det forkerte køn
Hey BB
Jeg er dreng på 15 år som hellere vil være en pige.
Jeg følger mig for feminin og får tøset til at være dreng, men kan på samme tid kan heg godt lide tanken om at skulle være en pige. Jeg elsker høje hæle, kjoler, makeup og alt det der. Jeg klær mig ikke feminint og virker også lidt drenget og alligevel ikke. Når nogen kalder mig tøz kan jeg godt lide det  og tager det slet ikke ondt ment.
Når jeg er alene hjemme i flere timer tager jeg min mors kjoler og høje hæle på, og hver gang jeg gør det bliver jeg helt glad indeni. Der har også været et tidspunkt hvor jeg var hjemme ved min bedste veninde og så prøvede jeg nogle af hendes høj hælede sko, og især et par kunne jeg godt lide at have på og gik så rundt i dem indtil jeg skulle hjem.
Hver gang jeg er hjemme hos hende har jeg dem på og plager hele tiden om at få dem. Hun har også klædt mig ud sammen med hendes søster, kunne godt lide tanken om at gå i kjole og det der. Kan også huske at min gode (drenge)ven og mig klædte os ud som prinsesser i børnehaven og han tog noget makeup med hjemmefra som vi legede med.
Kan også huske da jeg var ca. 7-8 år at min kusine klædte mig ud of at jeg var med på den. Og ikke for så lang tid siden havde vi noget hvor vi skulle lave en kortfilm, og at min lære sagde at det kunne være fedt hvis jeg spillede en kvindelig rolle, fordi jeg kunne passe godt ind, og jeg elskede tanken om det, men desværre blev det ikke til noget.
Men ja tør ikke at sige det til nogen men vil på samme tid godt ud med… jeg er til piger btw. Men er bange for at hvis jeg skifter køn, at det bliver sværere at finde en kæreste. Og vil også gerne have børn som jeg ikke adoptere.
Håber i kan hjælpe 🙂
Of det kunne være fedt hvis i ville sende et link med noget dansk cominity for transseksuelle hvis der er sådan noget…
På forhånd tak, håber jeg hører tilbage fra jer.
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Hvor er du bare god til at forklare, hvordan du har det. Det er langt fra alle på din alder, der kan det!
Som du måske ved, er det faktisk almindeligt, at man som ung kan føle, at ens krop ikke rigtigt passer til den, man er. Hos nogle forsvinder tankerne igen, når man bliver lidt ældre og måske lidt mere sikker på, hvem man er. Men hos andre forsvinder tankerne ikke - og så handler det om at finde ud af, hvordan man kan være den, man er - uden at skulle skjule ens "rigtige" jeg for andre. Vores sexualitet er jo i udvikling livet igennem, hvis vi giver den lov til det. Det synes jeg, heldigvis at rigtig mange er blevet bedre til og mere åbne omkring - hurra for det.
Lige meget hvad, kan det være meget ensomt at gå alene med ens tanker – og derfor kan det være rigtig rart at dele tankerne med nogen. Desværre er der mange – måske ligesom dig, der er bange for at fortælle andre om det. Måske fordi man er nervøs for, hvordan ens omgivelser vil reagere. Nogle vil måske starte med at synes, det er lidt mærkeligt, men sådan er det ofte med nogle ting, som kan føles anderledes, så har man lige brug for lidt tid til at vænne sig til tanken.
Det er måske rarest, hvis du starter med at dele dine tanker med nogen, som du føler dig tryg ved. Du nævner selv din veninde, som du tidligere har klædt dig ud sammen med. Jeg ved ikke, om du måske kunne prøve at fortælle hende, hvordan du har det? Du kan også overveje at skrive et brev eller sms - det kan nogle gange være lettere. Det kan også være, at du hellere vil tale med en voksen om det. Måske dine forældre eller en fra LGBT Danmark: Rådgivning Aarhus Telefon: 86 13 19 48 (torsdage 18-20) Rådgivning København Telefon: 33 13 19 48 (torsdage 18-20)..
Det kan også være, at det vil være interessant for dig at besøge www.Sexlinien.dk . Det er en rådgivning, hvor du bl.a. kan læse mere om seksualitet og transseksualitet. Du kan se mere her: http://www.sexlinien.dk/emneside-seksualitet-og-koen/trans.aspx. Her kan du også læse om andre, der måske har haft nogle af de samme tanker, som du har.
Du er selvfølgelig også meget velkommen til at snakke mere med os på 116111.
De varmeste hilsner
BørneTelefonen