Brev
Hvordan flirter man tilbage..???
Jeg var til en halloween fest her igår
Og først er der en på omkring 20 (jeg er 16) der kommer hen bag mig.
Han holder om min talje lang tid, og så går han helt tæt på mig og holder mig såhn mere hårdt om taljen.
Jeg synes han var virkelig dejlig, og jeg ville gerne selv flirte med ham.
Men jeg var med min veninde der inde og jeg kunne ikke tage mig sammen til at vende mig om og gøre noget ved det.
Ved ikke hvad jeg skulle have gjordt, jeg ville jo gerne? Men kunne ikke få mig selv til det
(Btw er jeg heller ikke så vandt til det)
Hvad kan man gøre, og hvad skulle jeg have gjordt for at han vidste jeg også gerne ville det?
Senere på natten kom der en anden fyr hen til mig, eller hans ven gjorde.
Hans ven sagde “min ven her synes du ser virkelig dejligt ud”
Jeg sagde tak og kiggede såhn lidt væk. For igen ved ikke hvad jeg skulle have gjordt.
Vi dansede lidt sammen mig og ham, vi holdte begge to om hinanden.
Men jeg ærligt han så også vildt lækker ud og ville gerne prøve det af
Men hvordan tager man det skridt som pige?
Jeg vil det jo vildt gerne. Og ham den første synes jeg var rart og faktisk beroligene at han holdte om min talje og stod tæt ved min krop.
Hvad kan jeg gøre næste gang jeg skal til fest og gerne vil flirte med fyrene. Iser når de ligesom gerne vil mig🤷🏽‍♀️🤷🏽‍♀️
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 16 år
Tak for dit brev! Jeg håber, at jeg kan give dig lidt råd, som du kan bruge næste gang du skal til fest eller bare synes, at en fyr er sød og interessant.
At flirte kan være mange ting! Og det kan være grænseoverskridende, specielt hvis man ikke er vant til det. Eller ikke rigtig føler, at man ved hvordan man gør.
Lad os lige starte med, sådan helt generelt. Flirt kan være at sende søde smil, at kigge en del efter hinanden, at grine eller smile når man snakker sammen. Det kan være ganske uskyldigt. Det kan også være, at man fortæller, at man synes den anden ser sød ud, eller dejlig ud.
Det kan kræve lidt mere, når man skal sætte ord på, men på den måde er der ingen misforståelser. Og misforståelser er jo meget rart at komme udenom.
Du beskriver en fest du har været til, hvor der har været en fyr, som du synes var lækker og som du gerne ville flirte med. Han flirtede også med dig. Og I dansede, og han holdte dig tæt. Hans ven sagde også, at fyren havde sagt, at du så dejlig ud. Det må have været vildt dejligt at høre, når man også synes, at han var sød. Har jeg mon ret i det?
For mig lyder det som om, at du allerede har flirtet lidt med ham. At I har danset og stået tæt sammen er også at flirte med hinanden. Hvis du skulle stå i samme situation igen kunne du måske fortælle ham, at du synes han ser godt ud. Eller selv være den, som spørger om han vil danse med dig. Så viser du noget initiativ, og I får mulighed for at bruge tid sammen.
Ofte er det nemmest at flirte, når man har mulighed for at have det sjovt imens. På den måde kommer smilene og grinene nemlig naturligt. Fx når man danser sammen.
Hvis du nu skulle skrive med en fyr efter en fest, som du synes har været sød og spændende, så kunne du fx skrive “jeg synes du så vildt dejlig ud igår. Og tak for dansen”. At give en anden positiv opmærksomhed er nemlig også en del af det at flirte.
Det kan godt være svært “at komme i gang”. For hvordan gør man egentlig og hvordan med fyren, at man flirter? Jeg tror også, at det kommer an på hvem fyren er. Men smil og søde blikke er en uskyldig, men effektiv måde at flirte på, og så kan man se, om fyren også har lyst til at flirte med dig.
Jeg håber, at du kan se hvad jeg mener. Og at du har lyst til og mod på at prøve det af. At flirte er nemlig en meget naturlig del, af det at finde ud af hvem man kan lide og ikke kan lide. Og så kan det give lidt spænding og sommerfugle i maven.
Jeg hepper på dig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen