Brev
flytte hjemmefra
jeg er en muslimsk pige på 18 år og jeg har haft en kæreste i snart 7 år. Min far er meget i mod det og det går rigtig dårligt der hjemme
min far har kaldt mig en luder og han snakker slet ikke til mig jeg studere til tandklinik assistent men jeg kan simpelthen ikke bo der hjemme jeg er dybt såret og det har jeg været i flere år
jeg kan ikke koncentrere mig i min skole og det hele bliver svære og svære for mig
jeg har brug for jeres mening og hjælp
Pige, 18 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 18 år
Mange tak for dit brev. Det er godt, at du lytter til dig selv og dine behov.
Det kan være rigtig svært, når kultur og levemåde støder sammen. Måske har dine forældre svært ved at forstå de valg, du træffer. Måske har de andre tanker og ønsker for din fremtid?
Uanset hvad så er det dit liv og dermed også dit valg, hvordan du ønsker at leve det.
Du skriver at du ikke længere kan bo derhjemme. Da du er fyldt 18 år, har du lov til at flytte hjemmefra - jeg ved dog fra andre, som er i lignende situation som dig, at det nogle gange kan være svært, bl.a. fordi stemningen derhjemme kan være anspændt.
Jeg har snakket med flere, som har været glade for at kontakte Etnisk Ung, www.etniskung.dk. De hjælper dagligt unge i din situation - De har både en rådgivning, hvor du kan være helt anonym, men det er også muligt at få en mentor, der kan hjælpe og støtte i forhold til at flytte hjemmefra og studier.
Jeg håber for dig, at du får skabt dig det liv, som du ønsker at leve.
Held og lykke fremover fra
BørneTelefonen
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.