Brev
Min mor
Min mor får hele tiden nye kærster
der går en måned før hun fortæller det til mig og min lillesøster
det er jeg træt af og jeg ved ikke hvordan at jeg skal sige det
hun har lige nu fået en kærste men hun siger at det bare er en ven
jeg er træt af at hun lyver hun sadge også sidste gang hun havde en kærste at der ville gå et halvt år før hun fik en ny kærste
der er kun gået 6 uger og hun har fået en kærste igen
K.h. Pige på 8 år
Pige, 8 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 8 år.
Det kan jeg godt forstå, at du bliver træt af. Det kan også være meget hårdt at lære mors nye kærester at kende, når hun får en ny efter kort tid.
Måske når du lige at lære kæresten at kende og så skal du huritigt indstille dig på, at en ny kæreste kommer i jeres hjem. Det er bare for hårdt. Ved din mor, at du ved at de kærester og ikke bare venner?
Det er en rigtig god idé, at du fortæller din mor om, hvordan du har det med at hun hele tiden får nye kærester.
Kan du skrive et brev til din mor, så du får fortalt alt det du gerne vil. Du kan jo også skrive, hvordan du ønsker at det kunne være hjemme hos jer.
Måske er der en anden voksen du kender, som kan hjælpe dig med at tale med din mor om det? En lærer, pædagog eller en voksen i familien. Så din mor forstå, at det går dig på at hun hele tiden får nye kærester.
Jeg håber, du får snakket med din mor om det, så hun bedre kan tage hensyn til dig og din lillesøster.
Du må også gerne ringe ind og snakke med os på 11611
Kærlig hilsen BørneTelefonen.