Brev
Konfirmandstion
Min storebrors kæreste er irriterende og min konfirmation kommer næste år,
men min storebror vil have hende med og det vil jeg ikke
det har været et problem i lang tid og det er der for at jeg skriver til jer
for jeg kan ikke sige til min storebror at hun er irreterende.
PS.Jeg vil ikke sige til ham at jeg ikke kan lide hende.
Og tak for det på forhånd.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige 13 år,
Jeg kan godt forstå, at du ser frem til din konfirmation til næste år. Du har sikkert en drøm om, hvordan den perfekte dag for dig vil være.
Jeg kan forstå på dit brev, at i den drøm indgår din brors kæreste ikke. Din bror er glad for hende, og derfor vil han gerne have, at hun skal være med til din konfirmation.
Har du talt med dine forældre om dine tanker? Har I talt om, hvem der skal med som gæster til din konfirmation? Nogen gange må man acceptere, at der er gæster til en familiefest, som man ikke nødvendigvis ville ønske at invitere. Nogen oplever måske på samme måde, at der er f.eks. en fjern tante, som man ikke rigtig svinger så godt med, men det ville bare ikke være helt okay, ikke at invitere hende. Giver det mening?
Måske kan du bare aftale med dine forældre, at du ikke behøver at tale så meget med hende.
Meget kan ske det kommende år. Måske har du fået det godt med din brors kæreste, inden det bliver tid til din konfirmation.
Jeg håber, at du får en dejlig dag og en god konfirmation, når den tid kommer.
Venligst, BørneTelefonen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.