Brev
Forelskelse
Jeg er en pige på 14 år, og jeg har den her kæreste som jeg har det virkelig godt med ! Han kommer godt ud af det med mine forældre , og mine forældre synes også godt om ham , fordi de kan se at han passer på mig.
Men igår var vi sammen og lagde os til at se en film under dynen med slukket lys. Det var varmt så jeg tog mit tubetørklæde af. Vi lå og nussede lidt, og så begyndte han at kilde mig på maven, og jeg begyndte at grine så meget så min makeup rendte og mit hår var helt roddet rundt.
Efter det tager jeg dyben af mig , og sætter mig i sengen. Min kæreste ligger stadig ned. Så kommer min far ind og kigger , og spørg hvornår har skal hjem, og han kigger på os somom vi har lavet noget, men det kan jeg godt forstår jeg godt , for det kunne virkelig misforståes. Lyset er slukket, jeg ser helt smadret ud og min kæreste ligger i sengen.
Nu er mine forældre sure på mig, og jeg er så bange for at jeg ikk må være sammen med ham mere , eller at de ikke kan li ham så meget som før 🙁
Hjælp mig, ved ikk hvad jeg skal gøre eller sige til dem. Jeg vil ikk ha’ at de skal tro noget om mig eller ham, vi er jo kun 14.
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14!
Mange tak for dit brev. Sikke en dum situation du og din kæreste kom i der...  Jeg tror, at der er mange der har prøvet noget lignende, og det er bestemt ikke rart at komme i sådan en situation.
Det virker til at du er en moden pige af din alder, der godt ved, hvor din egen grænse går. Det du har lavet med din kæreste var der ikke noget galt i, men jeg kan godt forstå, at du er bange for, at det kan misforstås.
Jeg tror, at det bedste du kan gøre, er at få en snak med dine forældre om, hvad de tror der skete. Det kan være, at de synes det er lige så svært for dem at tale med dig om det som det er for dem. Måske er de også lidt flove over at brase ind på dit værelse - og skal måske også lige vænne sig til at deres datter er ved at blive "stor".
Hvis du synes, det er svært at snakke med dem om det, kan det være at du kan vise dem mit brev, og så kan I tale sammen ud fra det..? Nogen gange kan det være godt at få afstemt grænser i forhold til kærester og privatliv som ung.
Måske har du også en god veninde som du kunne tale med, det kan være hun har været ude for noget lignende. Eller hvad med din kæreste, hvad siger han til det - Mon han har været ved dig siden? Det håber jeg.
Du er også velkommen til at kontakte BørneTelefonen på tel 116 111, eller skrive ind på BørneChatten, hvis du har brug for yderligere råd og vejledning.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.