Brev
Forældre
Jeg har et problem med min mor, jeg kommer hele tiden op og skændes med min mor. Det er næsten hver eneste dag, vi kommer op og skændes. Jeg bliver så kede af det, at jeg tit begynder at græde.
Alt hvad jeg gør er forkert, men alt hvad min lillebror gør er rigtigt. En pige fra min klasse, synes min mor er nåde så sød, nogle gange tror jeg at hun bedre kan lide hende end mig. Hun er så sød mod forældrende, så alle forældre kan lide hende og min mor elsker hende.
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Tak for dit brev. Jeg er glad for, at du har skrevet ind til os, for jeg kan godt forstå, at det går dig på, at du hele tiden skændes med din mor.
Du skriver ikke noget i dit brev om, hvad det er, I kommer op at skændes omkring, eller om du har prøvet at tale med din mor om, hvordan du har det? Jeg tænker, at det slet ikke er sikkert, at din mor ved, hvor ked af det du bliver, og at du føler, at hun bedre kan lide hende pigen fra din klasse end dig..? Måske er der også tidspunkter, hvor I ikke skændes så meget, og hvor du måske kunne prøve at fortælle hende det på en stille og rolig måde..? Hvordan tror du, hun ville reagere på det?
Hvis du synes, det er svært at snakke med hende om, kan du måske skrive et brev til hende, hvor du forklarer hvordan du har det, og hvordan du faktisk godt kunne tænke dig, at det skulle være. På den måde har du tid til at få alt det med, du gerne vil fortælle, og kan formulere det så det lyder helt, som du vil have det. Tror du, at det kunne være en idé..?
Jeg håber, at din mor og dig snart får det bedre, ellers er du altid velkommen til at skrive herind igen, eller måske prøve BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder søde rådgivere klar til at lytte.
De bedste hilsner
BørneBrevkassen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.