Brev
Fandt min mors sexlegetøj
Hej jeg en pige på tolv som blev lidt forvirret her for ikke så lang tid siden fordi jeg fandt noget sex legetøj i min mors skuffe.
Jeg fandt det fordi jeg skulle låne hendes oplader imens hun var ende på værelset og så sagde hun bare at jeg skulle kigge i den øverste skuffe.
Men det jeg ikke får stor er hvorfor hun sagde jeg skulle kigge i skuffen når stort set det eneste der var i skuffen var sexlegetøj og jeg tænkte til at starte med at det kunne være fordi at hun måske troede at jeg ikke viste hvad sexlegetøj var
men noget af det var jo formet som en tissemand så jeg forstår det ikke og kan ikke rigtig lade være med at tænke over det
fordi en anden dag da jeg sov inden hos min mor kunne jeg også høre at hun stønnede så jeg var ret sikker på at hun onanerede men det var sådan fem minutter efter vi var gået i seng så det kunne ikke være fordi hun troede at jeg sov og jeg kan ikke lade være med at tænke på det
så jeg håber lidt at i kan hjælpe mig lidt med at for styr på alle mine tanker omkring det
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 12-årige pige.
Tak for dit brev her til BørneTelefonen.
Jeg kan godt forstå, at du blev lidt forvirret over at finde alt din mors sexlegetøj forleden, og jeg kan sagtens forstå, at du tænker en hel del over det. Der er nogle ting om sine forældre, man bare ikke behøver at vide – nærmest ligegyldig hvilken alder man har. Den slags er meget privat – både for hende og for dig, så derfor jeg kan sagtens godt forstå at du undrer dig og bliver lidt forvirret.
Allerførst vil jeg lige komme med mit input på din mors adfærd, som du undrer dig over. Jeg kan selvfølgelig ikke helt vide, hvad din mor tænker på, når hun henviser dig til skuffen med hendes sexlegetøj, når du spørger efter en mobiloplader. Men du kommer selv med et gæt på hvorfor. Og der kan selvfølgelig være allemulige grunde. Måske mente hun i virkeligheden en anden skuffe, end den du fandt? Måske havde hun faktisk glemt, hvor hendes sexlegetøj lå?
Men. Når man er voksen, og ens barn er blevet 12 kan det godt være helt utroligt svært som voksen, at forstå at ens barn faktisk er blevet stort og godt kan forstå, hvad sex, tissemænd og sexlegetøj er. Det kan faktisk være utroligt chokerende for voksne, at forstå. Ikke at det overhovedet er forkert eller unaturligt – men nogle gange går voksne bare rundt i deres egne verdner og tror, at deres børn er små børn forevigt. Derfor tror jeg heller ikke nødvendigvis, at din mor har tænkt på, at hun faktisk henviste dig hendes private skuffe forleden.
Og til forleden, hvor du hørte din mor onanere, tænker jeg faktisk også, at din mor ikke har tænkt sig om. Hun har muligvis troet, at du sov og at der var ‘fri bane’. Det gør det dog ikke mindre ubehageligt for dig. Og jeg synes, at hvis du oplever det en gang til kan du forsøge, at gøre opmærksom på, at du altså ikke sover. Det kan du gøre ved fx at hoste, eller vende dig om, eller noget tredje. Giver det mening for dig?
Jeg håber, at jeg har været med til at få styr på nogle af dine mange tanker! Og ellers kan du altid skrive igen eller ringe til BørneTelefonen på 116 111.
Kærlige Hilsner fra BørneTelefonen.