Brev
Er ensom i skolen
Jeg er en pige på 9 år
jeg føler at jeg bliver holdt uden for af mine vininer
be skal Helle tiden i svømme hallen sammen og have vinene halskæder sammen og jeg føler at jeg er usynlig
jeg synes også det er svært at være i skolen når de ikke gider mig ????
Pige, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 9 år.
Jeg kan godt forstå, at du synes det er svært at være i skole, når du føler dig uden for.
Kunne du prøve at spørge nogle af dine veninder, om de vil med dig i svømmehallen? Du kan også invitere nogle veninder hjem til filmhygge.
Når man føler sig lidt uden for, kan det være en god idé at komme med forslag til, hvad man kan lave sammen. På den måde kan det være, at dine veninder ved, at du gerne vil være sammen med dem.
Det kan være alle mulige ting I kan lave sammen. Det er en god idé at vælge noget man selv kan lide at lave. Men det kan også være smart at foreslå noget, du ved dine veninder godt kan lide at lave.
Måske er der ogå en pige, som du helst vil være sammen med? Så kan du spørge hende, om I skal se en film sammen eller andet, I kan finde på.
Hvis du synes det er rigtig svært, så synes jeg, at du skal snakke med en god lærer. Din lærer vil kunne hjælpe dig og de andre piger med at være gode kammerater, der passer på hinanden og hygger sig sammen.
Jeg håber, at du kunne bruge nogle af mine råd. Ellers er du altid velkommen hos BørneTelefonen 116111.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.