Brev
Alene
Hei
jeg er en pige på 15.
Jeg er ordblind så det hele er nok ikk stavet rigtigt…
Men jeg føler mig alene i verden ja jeg har venner men jeg bor ude på landet og har ikk mulighed for at komme ind til byen..
folk siger jeg er prob polær men det er jeg ik!
Jeg har gået i en klasse hvor ALLE HADET MIG!
I 4 år jeg hved ik hvad jeg har gjort dem men de begyndte at bagtale mig grine af mig og råbe af mig…
Jeg er en sygdom i min mave… Så jeg er meget tit syg.
jeg er flyttet til ny skole alle tog godt i mod mig men det er som om jeg er usynlige
men jeg tør ik bare gå hen til folk og spørger
jeg er bange for at få et nej eller de synes jeg er underligt
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Jeg kan sagtens forstå dit brev. Du giver mig en god forståelse af din situation og hvordan du har det.
Du skriver at folk siger du er populær. Måske kunne du spørge dem om, hvordan de mener du er populær. Nogen gange kan det nemlig være rigtig rart at høre hvordan andre ser en. Måske er tingene slet ikke så slemt, som man selv går og tror. Samtidig har du mulighed for at fortælle, hvordan du ser dig selv. Det kan også være rart at få sagt.
Du skriver du har venner. Måske kunne du tænke over 10 måder som gør, at I får set hinanden mere selvom I bor forskellige steder. Måske gå til en hobby eller sport sammen. Aftale at jeres forældre skiftes til at køre jer. Prøv selv at komme i tanker om flere ting. For jeg er sikker på det er muligt.
Det er på ingen måde en rart at føle sig usynlig. Men tit er det følelse, som bor mest i en selv. Det er ikke sikkert det er sådan. Det kan være dem i din klasse er ligeså generte som dig og ikke tør være den der tager det første skridt. Sådan er der i hvert fald rigtig mange mennekser der har det. Børn, unge og voksne. Men heldigvis kan man gøre noget ved sin generthed. Man kan øve sig i at være den der tager det første skridt. Det bliver nemmere for hver gang. Man skal bare blive ved.
Måske kunne du udse dig en fra din klasse. Den du har det bedst med. og så tage kontakt til hende/ham. Det er tit lettere når man kun skal forholde sig til en i stedet for en hel klasse.
Jeg er tror  på det lykkedes. Du skrev herind. Det er ret sejt gået. Måske du kan huske på det, når du skal tale med en fra din klasse.
Kærlig hilsen BørneTelefonen