Brev
vold
Hej!
Jeg er en pige på 11! og jeg er blevet VoldTægt!.. På min Skole ;'(
Han Kom Bare ! ;”( han tog mig Bare! og tog mig ud på Tolletet ;”(
Han tog sit Tøj af det samme prøvede han med mig…han fik det af.. ;'(
Han tog den op i mig.. og tog mig på brysterne…
Hjælp! Kh DenTriste!
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Det er rigtigt godt, du skriver. Det første, jeg vil skrive til dig er, at det ALDRIG er din skyld.
At blive voldtaget er meget voldsom overgreb, som det er vigtigt, du får hjælp til. Derfor er det bare så godt, at du er startet med at sætte ord på det overfor os. Det er et flot skridt på vejen til den hjælp, som du skal have.
Kan du snakke med din mor, om hvad du er sket med dig, så hun kan hjælpe dig og få den hjælp til dig, som du har brug for lige nu?
Det kan være svært at sige højt til nogen. Derfor kan du vise dit brev her til din mor eller en anden voksen. Så ved man godt, at du skal have hjælp og har brug for at snakke om det. Husk på, at det ALDRIG er din skyld, hvad andre har gjort mod dig.
Er det for svært at sige til din mor, kender du måske en anden voksen? Det kan være en lærer, en anden i din familie eller en venindes mor. Det er ikke i orden, at du skal være alene med det, du har oplevet.
Det er også vigtigt, at drengen som gjorde det bliver stoppet, så han forstår at det er helt forkert og ulovligt, det han har gjort mod dig. Måske har han gjort det før, men du er den eneste, der har haft mod til at stå frem?
Du er også velkommen itl at ringe ind til os på 116111, så hjælper vi dig med at få hjælp. Vi vil meget gerne hjælpe dig.
Mange kram til dig fra
BørneTelefonen