Brev
Lærer er aggresiv.
Brevet er anonymiseret af brevkasseredaktionen
hej,
vi skriver et brev til jer fra en 6 klasse. Der var en fra vores klasse der slukkede lyset i klassen bare for sjov selvfølgelig, det vores aggresive lærer så gør, er at hun river ham i hætten og så tager hun ham i hovedet og ryster i hans hoved og SKRIGER SKRIGER SKRIGER ham op i hovedet.
vi overdrever ikke.
KH en 6. klasse
Vi er en hel 6 klasse, både drenge og piger,, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære jer,
Hvor er I bare kamp seje! Det er helt fantastisk at mærke jeres gode klassefællesskab og lyst til at passe på hinanden.
Det lyder helt forkert, at jeres lærer river, ryster og skriger. Det skal og må hun ikke!
Jeg forestiller mig, at I er blevet både forskrækkede, vrede og måske også bange. Det vil i hvert fald være en helt naturlig reaktion på hendes opførsel. I skal selvfølgelig have hjælp!
Vi har kontaktet jeres skole og skoleforvaltningen og fortalt dem, at der er et problem med jeres lærer. Det er ikke jeres ansvar at løfte det her alene.
Jeg håber, at det vil betyde en ændring hos jer. For der skal ske en ændring og jeres lærer skal vide, at vold aldrig er okay.
Jeg bliver også nysgerrig på om jeres forældre mon ved, hvad der er sket?
Det er nemlig meget vigtigt, at I har nogen, der støtter jer og hjælper jer.  Og det er faktisk deres ansvar, at finde på løsninger i fællesskab med skolen.
Hvis I ikke har fortalt det endnu, så vi jeg råde til at sige det straks. Der er flere ting, som de kan gøre.
De kan for eksempel holde et akut forældremøde med skolen eller kontakte skoleforvaltningen. Hvis de er i tvivl, kan I også sige, at de kan ringe til vores ForældreTelefon på 35 55 55 57
I kan også tage et kig på vores side om skoleHer kan I også finde gode råd til, hvordan man siger det til de voksne.
Til slut vil jeg sige, at I altid må ringe eller skrive til os igen.
Måske nogen af jer sidder med nogle følelser eller tanker, der kunne være rare at tale med os om. Vi har åbent døgnet rundt og vil rigtig gerne hjælpe.
Kærlig hilsen BørneTelefonen