Brev
hjæp
jeg har et croos på en i min klasse og hun har et croos på mig
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre vil i hjælpe mig plzzzzz og jeg er sydt bang for at sige det fordi jeg har prøvet det med en anden og hun sage nej
plzzzz hjæp mig
Dreng, 8 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 8 år,
Jeg kan godt forstå du har brug for hjælp. Det kan være rigtig svært, at vide hvad man skal gøre med sine følelser. De kan fylde rigtig meget i ens hoved og hjerte.
Det lyder dejligt, at du er vild med en pige. Det er altid både en rar følelse men også meget voldsom. Du fortæller mig at hun også er vild med dig. Det lyder til, at du er bange for at hun vil være ligesom den sidste pige du var vild med.
Snakker du med den pige du er vild med i frikvartererne? Går i mon i SFO sammen? Jeg tænker du kan spørge hende om hun har lyst til at være sammen en dag efter skole.
Måske I kan købe en is sammen, hvis det er okay med jeres forældre? Det kan også være du kan snakke med hende henne i skolen. Det kan være svært at starte en samtale med en man er vild med. Her er nogle ideér til lidt spørgsmål/emner I kan snakke om:
• Jeres fritids-interesser
• Planer for sommerferien
• Yndlings-film/serier
• Yndlings-mad/slik
• Yndlings-spil på computer eller telefon
• Musik
Det kan være meget svært, at tage det første skridt. Og jeg kan godt forstå du kan få følelsen af at være bange. Men hvis du aldrig prøver, så får du måske aldrig et svar. Jeg håber virkelig at hun også er lige så glad for dig og I kan få en hyggelig snak sammen.
De allerbedste og varmeste hilsner, BørneTelefonen