Brev
Jeg er mega TYK! D:
Hej børne telefon
jeg er mørkelig!
Jeg hader alle og jeg vil gerne blive bedre til at blive sød men det kan jeg ikke,
og så siger drengene bar’ at jeg er tyk! %gt;:( SÅ KAN JEG GODT SIGE DIG AT JEG BLIVER SUR! FUCK!
Hjælp mig nuuuu! Please..
Eller jeg har sikkert en mega onsvag historie som er uintrasant!
Bai!
Dreng, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 9 år
Tak for dit brev. Man kan skrive om alt til BørneBrevkassen, og jeg synes, at det er rigtig godt, at du har skrevet til os. Det er ikke rart at føle, at man hader alle. Det forstår jeg godt, at du gerne vil have hjælp til at lave om på. Jeg forstår også godt, at du bliver sur, når de andre drenge siger til dig, at du er tyk. Det er ikke rart at høre på.
Jeg tænker på, hvorfor du mon føler at du hader alle?? Er der mon nogen fra din klasse, som du ikke hader? Eller nogen andre fra de andre klasser? Måske kunne du tænke over om der er nogen, du gerne vil være sammen med, som du har det godt med.
Jeg synes, at du skal snakke med din lærer om, hvordan du har det i klassen, og bede om hjælp til at sige til drengene at du ikke kan lide det, når de siger, at du er tyk. Du kan også bede din lærer om hjælp til at få nogle venner i skolen. Læreren kan også snakke med klassen om hvordan man er en god ven for hinanden.  Det er også en god ide at snakke med dine forældre om det, så kan de måske også hjælpe dig. Kunne du mon gøre det?
Hvis du har lyst til at tale med en rådgiver, og fortælle lidt mere om dig selv, må du meget gerne ringe til BørneTelefonen på 116 111. Det koster ikke noget.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få flere gode råd til krop og udseende
Kroppen vil ændre sig hele livet. Det er en del af at blive ældre. Rigtig mange begynder at sammenligne sig selv med andre, og nogle bliver kede af det over deres udseende.
Mange børn og unge fortæller, at de sociale medier påvirker dem. Og historier om slankekure, BMI og gode råd kan være svære at forholde sig til.
Her på siden kan du få gode råd til, hvordan du kan få det bedre med din krop og dit udseende. Du kan også prøve quizzen, og lære at kende forskel på, hvad der er facts, og hvad der er myter om krop og udseende.