Brev
Hjælp plss
Hej BørneTelefonen.
Det har taget mig ALT for lang tid om at ture at skrive en til jer jeg bruger tit BørneTelefonen men har ikke skrevet eller sagt dette til nogen fordi jeg er ret sikker på hvad i vil sige til det nå her kommer det.
Det startede tilbage den 2 december e’et var nu endelig en meget god dag aften inden altså den 1 december var der en pige der havde skrevet til mig over insta og spurgte om jeg ville se nået jeg tænkte men jeg var dum og sagde ja, næste dag efter skole skule jeg i klub altså en slags fritids hjem, jeg gik alene, åbnede min mobil og så at pigen havde sent et billede ps (pige ligner i hvert fald en over 18)
men lige i 2 millisekunder tænkte jeg hvad nu hvis det er et nøgenbillede eller nået men glemte hurtig tanken jeg så hun havde sent 3 billeder 1 hendes numse 2 bryster og 3 bare hendes ansigt jeg blokere og slettede samtalen og billetterne med det samme for er ikke en person der kunne finde på at dele det fet er jo alt for ondt
når men der går en uge og jeg er trist hele tiden for tør ikke fortælle NOGEN om det jeg skal så til en fødselsdag hos en vindene og da aftnen nærmer sig skriver jeg til pigen altså fjerner blokering og skriver”jeg bryder mig ikke om den slags biller tak”osv hun svare hurtigt eller hun SPAMMER mig med nøgenbiller tør slet ikke kigge ned i min mobil sletter igen billederne og blokere
jeg sagde så at jeg gerne ville hjem for jeg var lidt træt lige siden det har jeg tænkt over det hver dag har ingen far og jeg er lidt bange for min mor altså hun er en af de bedste mødre i verden men hun fik mig sent hun og også chef så derfor stresset konstant og nogen gange skælder hun mig ud som om jeg skal i fængsel
tør heller ikke sige det til mine venner hvis de nu fortæller det til deres forældre jeg hved godt pigen har gjordt nået ulovligt men vil virkelig lade som om det ikke er sket men det er svært håber i kan hjælpe😓
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år,
Det lyder virkelig ubehageligt, det du har været udsat for! Jeg kan godt forstå, at du er chokeret.
Du har dog handlet helt rigtigt og det er virkelig flot!
1. Du har slettet billederne og ikke delt dem med andre.
2. Du har skrevet til pigen, at du ikke ønsker sådan nogle billeder.
3. Du har blokeret hende.
Du har derfor ikke gjort noget forkert. Du har tværtimod handlet helt rigtigt.
Jeg kan godt forstå, at du får tanken, at du har givet tilladelse til at hun kunne sende billederne, fordi du sagde ja til at ville se noget. Du kunne bare ikke vide, hvad hun ville sende og derfor har du heller ikke givet tilladelse til, at hun sendte nøgenbilleder.
Du skriver, at du ikke har den store lyst til at sige det til din mor, men jeg får alligevel fornemmelsen, at du også har lidt brug for at få det ud.
Jeg synes du skrev det virkelig fint i det her brev. Måske kunne du vise brevet til din mor? Det er nogle gange lidt nemmere at få ting sagt over skrift, hvis de er svære.
Jeg er sikker på, at du vil føle en kæmpe lettelse, når det er sagt – du har nemlig handlet helt rigtigt og har måske blot lidt brug for støtte til at få lukket helt ned for pigen så hun ikke sender flere billeder til dig.
Hvis det er svært at sige det til din mor, kan du måske starte med en voksen, hvor det er lidt nemmere at få det sagt?
Hvis du har lyst til at tale lidt mere med nogen – der virkeligt ved en masse om om netop denne slags problemer – så kontakt: SletDet Jeg ved fra andre unge, at de er super gode at tale med.
Det er så dejligt at se unge, som dig der handler helt rigtigt i en lidt svær situation. Jeg håber, at du kan se, at du har handlet præcis som du skulle, når du har læst mit brev.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen