Brev
Arbejde???
Hej børnetelefon
Jeg er en 12-årig pige som gerne vil tjene nogle penge:D Jeg ved godt at jeg kun er 12, men er der ikke nogle ting som 12-årige kan gøre for at tjene penge?
Kan man få arbejde her på børnetelefonen når man når en hvis alder? Elsker nemlig at hjælpe folk hvis det altså kan lade sig gøre? Håber i svare på mit spørgsmål!!!
KH mig
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dig
Tak for dit brev. Hvor er det flot, at du allerede har tænkt over, hvordan du kan hjælpe andre børn og unge, det skal du have stor ros for.
Hvis du er under 13 år, må du som udgangspunkt ikke have et arbejde. Men du kan dog få tilladelse til at arbejde med nogle bestemte kulturelle aktiviteter som:
• sportsaktiviteter
• opvisninger
• koncerter
• teaterforestillinger
• cirkusforestillinger
• radio og tv
• filmoptagelser og reklamefilm, herunder modelarbejde.
Dine forældre eller den virksomhed, du arbejder for, skal indhente tilladelse hos politiet. I skal sende ansøgningen til politimesteren i den politikreds, hvor aktiviteten foregår.
Politiet giver kun tilladelse, hvis aktiviteten ikke skader din sikkerhed, sundhed eller udvikling, og den ikke går ud over din skolegang.
Som barn kan man desværre ikke komme til at arbejde her på BørneTelefonen.
Men nu hvor du er 12 år gammel, kan du faktisk godt blive juniorrådgiver hos os.
Det betyder, at du sammen med andre børn og unge besvarer breve fra Børn Hjælper Børn, som ikke udgives på hjemmesiden.
Som juniorrådgiver tjener man ikke penge. Det er nemlig ikke et arbejde, men noget som du kan gå til i din fritid sammen med andre børn og unge.
Det kan du læse mere om her: Juniorrådgiver
Måske det kunne være noget for dig?
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen