Er jeg homoseksual

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng S.....1

Tak for dit brev. Du er i en alder, hvor nogle begynder at tænke over ens seksualitet - og hvor man kan være i tvivl om man er til drenge eller piger.

Din seksualitet er under udvkling, og du er ved at finde ud af, hvad den gør ved dig. Derfor vil man kunne opleve mange forskellige signaler i forhold til, hvem og hvad man er tiltrukket af.

Om du er homoseksuel kan jeg ikke svare på. Men jeg er ret sikker på, at du i løbet af de næste år, vil få en mere klar oplevelse af, hvorvidt du er til drenge/piger eller begge dele.

Du spørger, hvad du skal gøre, og jeg er lidt i tvivl, om du mener i forhold til dine forældre eller i forhold til din ven..? Jeg kan godt forstå, hvis du ikke har lyst til at risikere dit venskab, selvom du gerne ville være kæreste med din bedste ven. Men jeg tænker, det var modigt gjort, at du sagde ud i luften at du var homoseksuel.

Mht.dine forældre, så kan jeg forestille mig at det var ubehageligt at de på en grimmere måde sgade at du var bøsse. Og det synes jeg slet ikke er i orden. Du skriver ikke så meget om, hvem du allers har af voksne omkring dig, men måske har du en, som du kunne snakke med om de her ting..?

www.sexlinien.dk
kan du læse om homoseksualitet/biseksualitet. Der er mange andre børn og unge, som dig med lignende spørgsmål og de har faktisk også en rigtig god rådgivning, hvor du anonymt kan ringe og tale lidt mere direkte med en rådgiver. Måske kunne det være en god ide for dig..?

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

ps. Husk du også altid er velkommen til at skrive igen!

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?