Brev
Voltægt
hej børntelefon
jeg sidder inde på eet toilet og er rigtig bange for at den storee mand kommer igen
Jeg gik hjem for skole og der jeg næsten hvar hjeme det kom en stor mand og lage hviske styke op mod min næse jeg kan ikke huske hvad der skete men jeg kan huske at jeg vågne op hvor jeg er bundet til en seng så tog han sin tiseman op a hans bukser og slog mig med den der kom os noge vidt ud af hans tiseman så tog han noget der killede og var sort og have en rund top og putede den in mod min tisekone det gjore rigtig ont
er bange for at han gør de igen
jælp mig 🙁
Pige, 8 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 8 år
Tak for dit brev. Jeg er ked af, at du har måtte vente så længe på et svar, for du har helt sikkert brug for hjælp. Derfor håber jeg, at du måske allerede har fortalt nogle voksne om det, som manden gjorde ved dig, så du ikke stadig går og er bange. Det er vigtigt, at du ved, at det på ingen måde er din skyld - og derfor er det så godt, at du har skrevet herind, så du ikke skal gå alene med den væmmelige oplevelse.
Det er meget ulovligt og forbudt at udsætte børn for det, som du har oplevet. Derfor skal du fortælle det til nogle voksne. Det kan fx være dine forældre eller måske en voksen fra din skole, fx en lærer eller en pædagog. I dit brev skriver du ikke, om du kender manden eller om det var en, som du ikke kendte, men under alle omstændigheder er det meget alvorligt. Det er ikke noget, man skal gå med alene! Det, som manden gjorde, var meget forkert.
Hvis det er lidt svært at fortælle det til en voksen, kan du måske vise ham/hende dit brev til brevkassen, for jeg er slet ikke i tvivl om, at du har været udsat for et seksuelt overgreb – og det skal man ikke gå og gemme på, men derimod skal man sige det, så manden kan blive stoppet, og du kan få hjælp til at komme videre, så du ikke længere skal gå og være bange for, at det kan ske igen.
Hvis du har brug for at snakke med en voksen, kan du ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116111. Jeg håber, du har fået mod til at fortælle det til en voksen, så du ikke længere skal gå alene med den væmmelige oplevelse.
De varmeste hilsner
BørneTelefonen