Brev
Overgreb.
Hejsa BB..
Jeg er en pige på 13 år og I får desværre en lang bedsked om en HEL weekend jeg havde her i sommerferien sidste år..
Det startede rent faktisk en lørdag.
i starten var mig og min ene veninde ude og cykle.. vi ser nogle st og brande knallerter og filmer det så for at give til politiet.. Og de så self. videoen og sådan.. Men før poltiet kom og brandvæsnet, der kom en flok fyre hen mod mig og min veninde.. Det første de gør så at spørger ”Hallo.. må vi lige snakke med dig?” Jeg lader som om jeg ikke høre det..
Så efter begyndte de at rage på mig.. ?! og de var like 10 drenge.. De satte sig på min cykel og tog mig på brysterne og røven og prøvede at få hænderne under mit tøj.. Jeg blev ved med at afvise dem og prøve at skubbe dem væk men de blev ved?! de blev ved med at holde mig inde i ”deres” omkreds.. jeg gav så slip på min cykel til sidst og skubbede mig ud til min veninde som var færdig af grin.. jeg grinte også selv lidt fordi hun griner ret sjovt..
Så ventede vi jo på politiet.. efter branden var slukket fordi de skulle se nogle video’er… Imens stod en og heletiden og sagde ”Hallo.. må jeg ikke snakke med dig? please.. please” ”Alene, der inde i skoven” JEg takkede self nej tak til det. og de blev ved med at følge efter os og vi endte med at gå hjem…
Søndag:Søndag startede dagen med at mig og min veninde gik ind i en af parkene for at købe lidt slik fordi vi skulle sove sammen.. Men idag havde jeg 2 veninder med mig fordi jeg var bnge hvis der skette ”mere” end igår.. Vi møder dem så hvor ingen folk er.. de sagde at de ville snakke med MIG ALENE. inde i skoven.. Men endte med at mine veninder måtte komme med.. Men vi nægtede at gå ind i skoven.. de prøvede i 30 minutter at få os ind i skoven… :33
fter opgav de og følgede bare efter os.. De blev ved med at prøve at få os med i længere tid.. Til sidst var det KUN mig der skulle snakke med dem bag nogle hække fordi, det var ”privat” … Men, nægtede self. som altid.. efter lod de os være..
men klokken 21 var vi på vej hjem fra et center hvor vi møder dem men cykler videre… Men en af dem løb efter os og tog fat på min cykel og stoppede mig.. jeg prøvede at cykle videre og sparkede ham en gang i nosserne hvor han så stadig ikke gav slip [Sry ved det gør ondt på dem… Men hallo.. i burde forstå hvorfor jeg gjorde det:3]Men han stoppede mig så og jeg gi kaf min cykel og smed den.. han begyndte så at gå efter mig og rage på mig og rive min trøje op og bukser ned og tage på mig..
Mine veninder var 100meter fra mig.. jeg kiggede så rundt og så der stod drenge omkring mig og blev self. nervørs over hvad der ville ske :3 han blev bare ved med at for følge mig og tage på mig.. pludselig da jeg skubber ham væk løber en anden imod mig og skubber mig ned i græsset hvor de så begynder med at tage på mig UNDER mit tøj! de begyndte en af dem at smide bukserne?! Og det var 2 af drengene. de andre så på.. self…
Men så gik mine 2 veninder hen og fik dem væk… hvordan? ved jeg ikke.. ville bare væk derfra.. JEg turde ikke gå efter min cykel.. mine veninder måtte gå med… Fordi drengene var ikke særlig trygge ved dem… Jeg fik så min cykel og cyklede væk.. de råbte så da vi cyklede væk ”Andmeld ”Navn” For voldtægt!! ikke mig” Men jeg små tud lidt.. fordi var bange.. Er kun 13 år?!
Altså.Glemte så at nævne at vi stak af fra dem på et tidspunkt hvor de så ledte efter os et andet sted.. Men så os så.. Men vi stod med nogle fremmede piger som så begyndte at spørger hvem de var og hvad de ville os.. og vi vidste det jo ikke.. Og de cyklede også efter os nogle af dem og tog mig på røven..Der er mange ting jeg ikke har nævnt eller glemt.. Det var skræmmende..-
Mit problem er bare.. Jeg tør ikke at gå rundt alene mere.. kun her i vinteren fordi der sider de indenfor og gamer ved jeg.. Fordi en fra min klasse var med i noget af det.. OG den ene var min vens fætter…-
Jeg har intet sagt til min mor og vil helst undgå det da jeg kke har tæt forhold til hende.. og kan ikke tale om sådan nogle ting med mine forældre. de skilt.
Hjælp :C//M****************************’
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du,
Tak for dit brev.
Hvor er det godt at du skriver herind og fortæller os om din oplevelse. Det kræver mod at række ud og fortælle om ting der er svære.
Det lyder til, at du har gået alene alt for længe med de oplevelser, du beskriver i dit brev. Det er helt forståeligt at det har været en voldsom oplevelse for dig og at det har gjort dig bange for at færdes alene. Jeg tænker at du skal have rigtig meget ros for at du blev ved med at sige fra over for drengene, det kræver mod at stå fast over for så mange drenge der enda er ældre end en selv. Mon du har talt med dine veninder om oplevelsen bagefter?
Det lyder til at det er dig det er gået hårdest ud over, og det er rigtig godt at de var der til at få drengene væk. Jeg tænker at det også må have været en skræmmende oplevelse for dem, også selvom de måske ikke oplevede det helt på samme måde som dig. Du skriver at din veninde grinede første gang drengene tog på dig. Nogle gange når vi bliver usikre eller bange kan man komme til at reagere med at grine, selvom man er bange og ikke synes det der foregår er sjovt. Det kaldes en forsvarsmekanisme, fordi det er noget man gør for ikke at mærke hvor bange man i virkeligheden er. Jeg tænker at det kan være derfor din veninde grinede og at du selv kom til at gøre det samme, selvom du ikke synes situationen var sjov.
Jeg tænker at det vil være vigtigt at I for talt sammen om oplevelserne fra dengang, men det vigtigste er at du får talt med en voksen om det du oplevede og om din angst for at gå ud nu. Det er meget vigtigt at få talt om det der er svært med en voksen der kan lytte og støtte. Jeg kan godt forså at du kan tænke at det er et svært emne at skulle tale om, men ikke desto mindre er det vigtigt at du får det bearbejdet og at du kan få noget hjælp til den angst du oplever nu.
Det er vigtigt at du ved ar det der skete dengang ikke er din skyld. Du er ikke forkert, og du har ikke gjort noget galt. Tværtimod har du gjort det helt rigtige ved at blive ved med at afvise drengene og ikke gå med på deres forslag om at mødes alene. Det de gjorde var forkert og ulovligt og derfor er det også vigtigt at du fortæller det så de kan blive stoppet, og ikke kommer til at gøre det sammen mod andre piger.
Du skriver at det er svært at tale med din mor om, fordi I ikke er så tætte og fordi dine forældre er skilt. Jeg tænker faktisk at din mor rigtig gerne vil hjælpe dig, og måske det kan bringe jer tættere på hinanden hvis du taler med hende om det? Hvis ikke du føler du kan tale med din mor om det, er det vigtigt du får talt med en anden voksen. Mon du har en lærer eller noget andet familie som du vil kunne snakke med? Hvis det er svært at fortælle, kan du evt. vise dem dit brev til mig og mit svar, så I kan snakke ud fra det?
Du er også altid velkommen til at ringe til Børnetelefonen på 116111 og tale med en rådgiver. Vi vil meget gerne hjælpe dig og det er anonymt og gratis.
De bedste hilsner
Børnetelefonen