Brev
Min krop ændre sig er det for tidligt
Hej bb:)
Jeg er virkelig ked af det fordi at mig og en af drengene fra min klasse har sovet sammen i samme seng og samme dyne og jeg hved ikke helt hvad der skete om natten. Men en ting hved jeg at drengene fra min klasse er vildt klamme og de kan finde på alting
Og det jeg kan huske var at han spurgte om vi skulle lege at vi havde sex og så sagde jeg ja ja for jeg hviste ikke helt selv hvad jeg sagde for jeg var ret træt for det var sent om aftenen
men så lige pludselig så sidder han sig oven på mig men jeg venner mig om så jeg ligger med ryggen op mod ham
og så syntes jeg lige pludselig at det bliver lidt koldt om underlivet så jeg trækker dynen over mig og så ser jeg da jeg tager dynen at han har hivet mine trusser ned og hans underbukser ned
og så siger jeg: jeg troede kun vi skulle lade som om sådan at du lå oven på dynen og så går han ellers bare igang og venner mig om og hiver mig på brystet og prøver på at have sex med mig
og hans forældre var ikke hjemme den aften de var til fest hele aftenen og natten.
Jeg spørger ham om hvad han laver selv om jeg godt hved det.
Men her kommer det mærkelige jeg tror faktisk at jeg kunne lide det og vil gerne prøve det igen
jeg er selv gået i pupperteten og har fået knuder i brystet
men hvad skal jeg gøre når min kæreste prøver at have sex med mig når vi kun er 11 år
hilsen pigen på 11 år
hjælp mig bb
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Tak for dit brev! Det er meget forskelligt, hvornår unge føler sig klar til at sove sammen og til at have sex. Og det er helt naturligt, at man ikke er så gammel, før man får lyst til at eksperimentere. Men loven i Danmark siger, at man først er klar til at have sex, når man er 15 år.
Når man er 11 år, er man stadig et barn, og så kan det være meget svært at sige fra, hvis nogen presser én - også selvom det ikke er på en ond måde, man bliver presset.
Man siger måske ja, fordi man er bange for at virke barnlig eller for at blive upopulær.
Derfor er det vigtigt, at man passer godt på sig selv, så man ikke havner i en situation, hvor man kan risikere at komme til at sige ja til noget, man ikke er klar til.
Selvom du holder af din kæreste, er det ikke i orden, at han trækker dine trusser ned uden at være sikker på, at du synes, at det er okay. Det må du aldrig acceptere! Og det skal du sige til ham.
Han troede måske, at du syntes, at det var okay. Og det skal han lære, at det ikke er.
Der er egentlig ikke noget galt i at sove hos hinanden, men hvis din kæreste er parat til en masse, som du i første omgang ikke er parat til, så er det nok for tidligt at sove i samme seng.
Inden man begynder at sove sammen og røre ved hinanden er det vigtigt, at man er så trygge ved hinanden, at man kan tale om alt, også de pinlige ting.
En god huskeregel kunne være, at hvis I ikke kan tale om de pinlige ting, så kan I heller ikke sove i samme seng. På den måde passer I begge bedre på jer selv og på hinanden.
Man kan sagtens kysse og kramme og holde i hånd, hvis I begge synes, at det er i orden, men det er meget vigtigt, at I ikke gør ting, der hører voksenlivet til. Også selvom I begge godt kunne lide det.
Kroppen kan som regel godt lide at blive rørt ved, og så kan det være svært at stoppe. Derfor er det vigtigt, at man får aftalt nogle grænser med sig selv og med hinanden, så man ikke gør noget, der er for tidligt for børn på 11 år.
Det vil være en rigtig god idé, hvis du taler med dine forældre om det at have en kæreste. For der er mange ting, man ikke ved, når man er 11 år. Ting, man skal være forsigtige med, og ting man skal lære; fx at sætte grænser.
Du kan også ringe eller skrive til BørneTelefonen, hvis du ikke lige kan finde ud af, hvordan du skal få talt med dine forældre. Det er gratis, og du er anonym.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen