Brev
Hjælp, ender med selvmord
Hej børnebrevkasse.
Jeg vil starte hele min lange historie med at fortælle at jeg bor med min mor og biologiske far.
Mig og min mor havde et rigtigt god forhold end til mig far døede og min mor fik en anden mand.
Jeg begyndte at pjække og ikke lave min lektier da min far døede jeg var en rigtig far pige og jeg kunne fortælle min far alt! Han døede da han blev mast i bilen af en lastbil der faldt over ham.
Jeg har ikke rigtig nogle venner i skolen da jeg er meget indelukket .
Men ikke nok med min far som er død, så min biologiske far han slår mig og voldtager mig 🙁
Første gang jeg blev voldtaget af ham var da jeg var 10, jeg kom hjem fra skole, og jeg spurgte hvor mor var? Han svarede ikke og trak mig bare ind på kontoret og låste døren. Efter det skete lå jeg på jorden i to timer da min mor kom ind, jeg fortalte hende alt min hun troede ikke på mig, og lige siden tør jeg ikke fortælle min mor om det:/
Hjælp mig!…..
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige 13år
Tusind takfor dit brev. Hvor er det godt, at du har skrevet herind, så du kan få noget hjælp. Det må have krævet et stort mod og mange tanker at skrive dit brev.
Det gør mig ondt at høre, at du har mistet din far. At miste en forælder er noget af det sværeste, der kan ske for et barn, og det kan tage rigtig lang tid at forstå og acceptere det. Det er rigtig vigtigt, at du taler med nogen om den sorg, for det kan betyde meget for din måde at takle det på.
Jeg vil gerne fortælle dig om en hjemmeside, som hedder www.bornungesorg.dk.Det er et tilbud til børn og unge, som har mistet en forælder. Der er åbent mandag til torsdag kl. 17-21 på
70 20 99 03. Man kan også chatte med en rådgiver, hvis det er rarere end at ringe. Derudover findes der en brevkasse og et forum, hvor du har mulighed for at skrive anonymt med andre på din alder, som også har mistet. Du kan læse om det hele via linket.
Det tror jeg kunne være virkelig godt for dig. Du beskriver dig selv som meget indelukket, og jeg tænker, at det er helt forståeligt, at du oplever dig selv på den måde med alle de ting, som du har været udsat for.
Det, din mors nye mand har udsat dig for, er på ingen måde okay – det er forbudt og helt forkert, at han udsætter dig for voldtægt og vold. Det er så stærkt, at du har modet til at skrive herind og bede om hjælp.
Det er meget vigtigt, at du forsøger så godt du kan at undgå at være alene med ham. Det er rigtig vigtigt, at du fortæller nogen om, hvad der foregår, så den eller de personer kan hjælpe dig med at få det stoppet. Det er virkelig flot, at du kunne fortælle din mor om det dengang. Jeg er ked af at høre, at hun ikke har været i stand til at forstå dit råb om hjælp.
Derfor tænker jeg, at det kunne være en idé for dig at tale med din lærer eller en anden på din skole, som du stoler på, og som kan hjælpe dig med at få stoppet de overgreb, som du bliver udsat for. Du kan vise dit brev og mit svar, det kan være en stor hjælp og støtte for dig, samtidig med at det kan give din lærer gode muligheder for at hjælpe dig. Din lærer kan også hjælpe dig med at tale med din mor om det igen, når du er klar til det.
Du har også mulighed for at kontakte BørneTelefonen på 116111 eller via vores chat. Vi kan hjælpe dig med at finde troen på at få stoppet overgrebene, så du har få det godt igen.
De kærligste og varmeste tanker fra BørneTelefonen