Brev
har lyst til sex
hej bb
jeg en dreng på 12 bliver 13 om en 30 dage
jeg har lyst til sex men jeg er muslim og i islam står der at jeg ikke må have sex med nogen fører jeg er gift
men jeg ved ikke hvad skal gøre
HELP me
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 12-årige dreng
Tak for dit brev og fordi du tør dele dine tanker. Det er ret flot af dig, at du beskriver en problemstilling  og et dilemma, der placerer sig mellem religiøse regler ved Islam, en dansk kultur og den kropslige udvikling. Det kan være lidt af en balancegang og dilemma at skulle leve op til familiens forventninger og ens religions regler, og samtidig have sit eget ungdomsliv i en kultur, der er så åben som den danske.
Jeg kan godt forstå, at du synes det er svært, for hele din krop er i udvikling og din krop er fuld af hormoner der suser rundt. Drenge begynder at onanere og blive nysgerrige på piger og sex, hvilket er helt naturligt - på samme tid skal du efterleve nogle regler som muslim.
En mulighed kunne være at tale med nogle af dine kammerater, som også er muslimske om, hvad de tænker om sex og islam. Måske har du ældre brødre du ville kunne spørge til råds, om hvordan de havde det da de var 12, snart 13 år.
Jeg ved ikke, hvor fortroligt du taler med din far, men ellers kunne en mulighed være at tale med ham om det. Du har jo ikke gjort noget der er i strid med islam. Du har bare en masse tanker og lyster, som du har svært ved at forholde dig til.
Mon du kender siden
www.etniskung.dk
? Den var måske et kig værd for dig. De kender en masse til de dilemmaer, man kan stå i som ung dansker med anden etnisk baggrund, og der kan du både læse om andre og få direkte rådgivning selv - helt anonymt.
Du er også meget velkommen til at ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116111 eller logge på chatten på vores hjemmeside.
De bedste hilsner fra
Børnetelefonen