Hvorfor, sker det?

Hej jeg er 13,

Og har spekulere på noget.

Når jeg onanere og at haft sæd udgang, skal jeg altid tisse virkelig meget, hvorfor?

jeg er sådan en type som at man spekulere over noget og kan ik få det ud af hovedet indtil at man får svar, så hvorfor?

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej Dreng

Hvor er det godt du skriver når der er noget du er nysgerrige på jeg skal prøver at svare dig så godt jeg kan men er ikke læge eller sygeplejerske så der er grænser for min viden.

Jeg vil starte med at fortælle dig, at det du oplever, er helt almindeligt og sker for mange drenge/mænd. Min bedste forklaring er, at når du onanerer har din krop meget fokus på din tissemand og det der sker omkring den. En af de ting din krop gør når du onaner er at producere sæd så du kan få udløsning, for at de skal fungere ordentlig lukker din krop for adgang til din blære så der kun kan komme sæd ud af din tissemand.

Det betyder at når du så har fået udløsning, så åbner den op for adgang til din blære igen og det pres der har være på din blære, går væk og trangen til at tisse vil føles stærk da din krop ikke har kunne det, og stadig er meget fokuseret på alt det der sker omkring din tissemand.

Hvis du vil have en mere detaljeret forklaring, kan du overveje at snakke med din læge eller skolesygeplejerske. Han/Hun ved meget om kroppen og behøver ikke fortælle dine forældre om det I snakker om.

Du kan også læse mere om kroppe, onani og den slags på Privatsnak  hvis du vil, dem kan man også sende breve til lige som hos os.

Selv om det er et helt normalt, kan det jo værre lidt træls at skulle skynde sig at tisse lige efter. Det eneste råd jeg kan give dig er at du kan prøve at tisse af ind du begynder at onanere, det kan være det virker for dig. Hvis du stadig har følelsen, så ved du, at du kan prøve at vente til den går over da du lige har tisset.

Håber mit svar har kunne hjælp dig. Bliv endelig ved med at spørge når der er noget du undrer dig over. Det er den bedste måde at lære ny viden.

Du er altid velkommen til at skrive ind til BørneTelefonen igen, eller ringe på 116 111, hvis der er mere, eller noget helt andet, du gerne vil snakke om.

Hilsen BørneTelefonen.

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.