Brev
Jeg bliver mobbet
Hej brevkassen.
Jeg er en pige der bliver mobbet…. Jeg bliver virkelig voldsomt mobbet… Jeg bliver sparket voldsomt….
Jeg for mærke værd gang jeg kommer hjem fra skole….
Mind forældre siger at jeg er for pivet!!!!!
Men det gør mig virkelig ked af det?????
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige,
Det er slet ikke okay, at du bliver mobbet og meget forkert, at du bliver sparket. Godt, at du har skrevet til os.
Jeg vil anbefale dig at snakke med din lærer eller en pædagod hurtigst muligt. Det lyder meget voldsomt det der sker. Og det er slet ikke i orden.
Du har brug for hjælp fra nogle voksne, som kan støtte og hjælpe dig så det ikke sker igen.
Det er rigtig vigtigt, at din lærer får at vide, hvad der foregår. Jeg synes, du skal fortælle, hvornår det sker og hvem det er der mobber og sparker.
Det er så vigtigt at du får hjælp. Og det er også rigtig vigtigt, at dem der mobber, får at vide at det ikke er okay.
Jeg er ked af at høre, at dine forældre synes du er pivet. Måske kan din lærer hjælpe dig, med at snakke med dine forældre om, det der sker. Så de kan forstå, at du har brug for deres støtte og opbakning. Det kan være, at de ikke helt forstår, hvor ked af det du er. Måske kan du vise dem dit brev og mit svar, så forstå de måske bedre, hvordan du går og har det?
Hvis du har en god ven eller veninde i skolen, vil jeg også anbefale dig at snakke med ham/hende. Din ven kan være en støtte for dig og, måske hjælpe med at snakke med en voksen eller hvis de mobber igen. Ellers er det en idé at gå ved gårdvagten eller være i nærheden af andre voksne på skolen, så du kan snakke med dem og få hjælp til, at de børn ikke mobber eller sparker dig.
Hvis du har brug for flere ideer, er du også velkommen til at ringe. Hvis du bare har brug for at snakke, er du også meget velkommen. Vi er klar til at snakke med dig hver dag fra 11-23.
Jeg håber at, du kan få hjælp til at få mobningen stoppet.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen