Brev
Idræts lærer krænker.
Hejsa
Til idræt har jeg en lærer der er meget ubehaglig, nogle gange kan han finde på at slå os piger i røven og sige kom så. Det er ikke sjovt at blive klasket i røven af hans hånd. Hjælp lige det er ubehageligt
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dig !
Tak for dit brev. Det er virkelig godt du skriver ind til os, så du kan få hjælp til hvad du kan gøre. Du fortæller du har en lærer der er ubehagelig overfor jer piger, ved at han slår jer i røven. Det er super stærkt at du viser hvor din grænse går og du ikke acceptere sådan adfærd. Når det så er sagt, skal det selvfølgelig stoppes og det kan du ikke selv. Jeg tænker om I evt. har sagt fra overfor jeres idrætslære og sagt det ikke er særligt rart det han gør? Jeg kan godt forstår hvis du frustreret og føler det er vildt ubehagelig , det kan jeg godt sætte mig ind i. Det er heller ikke et adfærd en lærer skal gøre. Jeg vil gøre alt for at hjælpe dig. Jeg vil give dig nogle forslag til have jeg syntes du skal gøre i denne her situation.
1. Først vil jeg råde dig til at fortælle det til dine forældre, hvis du har mod på det. Dine forældre skal vide hvad du oplever over i skolen, når du har idræt. Fortæl dem hvad du oplever, og fortæl dem at det er ubehageligt for dig. Dine forældre skal vide hvad der sker, så de kan hjælp dig. Måske du bliver bange eller tænker det kan du ikke sige, det er også helt okay at tænke sådan. Det kan også være du slet ikke tænker sådan og det er også fint.
2. Dernæst skal du med dine forældres hjælp tage kontakt til din kontakt lærer og fortæl dem, hvad du oplever, når du har idræt. Eller har du brug for at fortælle en anden lærer, som du føler dig tryg ved eller skolens leder om det, du oplever, så det kan blive stoppet.
Jeg håber det har givet dig svar på hvad du kunne gøre i første omgang for at få det stoppet.
Mange tanker fra BørneTelefonen