Brev
Jeg bliver drillet af pigerne af i min klasse pga. mine spaghetti arme
Hej, jeg er en dreng på 13 år, og går derfor i 7. klasse.
Jeg har lige fortalt en af mine pige venner at jeg er started i fitness. Hun begyndte bare at flække af grin. Det sårede mine følelser.
Selvom jeg er stærkere end hende (kun med min højre arm dog) gør hun stadig grin med mig.
Er der noget jeg kan gøre? eller bare håbe på at få stærkere og større arme pga. fitness?
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år Tusind tak for dit brev. Hvor er det godt at du har haft mod på at skrive ind til os. Hvor er det sejt at du har haft mod på at starte i fitness. Det må ikke være rart at hun griner sådan af dig, når du fortæller hende noget som du er stolt over. Hvis du har mod på det, kan du prøve at fortælle hende at det sårede dig, at hun grinte af dig? Du har jo meldt dig til fitness og træne kroppen, så det er for at komme igang med at træne. Kunne det være noget du tænker at du kunne forsøge? Måske kunne du også spørge hende om, hun ville med i fitness, så I kan træne sammen. Hvis du har lyst til det…eller måske har du allerede nogen, du skal gå sammen med? Det kunne være en idé at få hjælp af en træner, hvis du skal bruge maskiner i centeret. Det er nemlig vigtigt, at man bruger maskinerne rigtigt, så man undgår skader. En træner kan også hjælpe med at lave et program, så du får trænet hele kroppen – og hvor meget vægt, der skal på…hvis du bruger maskiner. På den måde har man mulighed for at følge sin udvikling Jeg ønsker dig alt det bedste med din træning. Hvis du har brug for at tale mere med os, er du også meget velkommen til logge på vores chat her på vores hjemmeside – du kan også ringe eller skrive med os på BørneTelefonen  116 111. Kærlig hilsen BørneTelefonen