Brev
Bliver drillet, de siger perverse ting :(
hej BB,
skriver til jer fordi jeg ikke vidste hvem jeg ellers skulle gå til.. Det startede med at jeg blev uvenner med en af pigerne fra min klasse, og hun vendte sig totalt imod mig… Hun startede et rygte om at jeg onanerede på skolens toiletter, og var bagud i min udvikling.
Blev rigtig såret, og skrev til hende at hun skulle lade mig være, men det er kun blevet værre.. Til idræt da vi stod og klædte om, siger hun “Ej, helt ærligt barbere du dig ikke under armene? Og dine ben, ADDDDD… Barber dig dog!” Alle grinede af mig, og var totalt ked af det..
Dette skete inden ferien, men her i ferien har hun også startet et rygte på facebook.. At jeg har hacket hendes bruger og skrevet alle mulige klamme og onde ting til folk.. Det passer selvfølgelig ikke, det er noget hun har fundet på..
I kommentarerne var der så nogen der skrev: ” ejj led so man, hun er godt nooook klam!” Ved ikke hvad jeg skal gøre, har det virkelig skidt, også når hun skriver til mig at man kunne se mine hår fra ****** da vi var inde og svømme engang for mange år tilbage…
Håber i vil hjælpe, HVAD SKAL JEG DOG GØRE????
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15
Mange tak for dit brev.
Sikke svært du må have det, når du bliver udsat for det, du gør.
Jeg kan ikke vide det, med jeg tror, at din klassekammerat må have det svært med sig selv, eftersom hun har brug for at hævde sig i forhold til dig. Måske er hun misundelig på dig over et eller andet?
Jeg tænker også, at hun ikke har lov til at bestemme, om du barberer dig eller ej. Det er et personligt valg, som hun ikke skal blande sig i. En anden ting er at hun ikke skal udmelde det hun ser til andre. Det virker som om, hun ikke kender til at passe på sig selv og de mennesker hun omgås..? Nogle ting er private, og dem skal man ikke dele med andre, selvom man er uvenner. Faktisk tænker jeg, at hun ikke virker så moden som dig, når hun har brug for at hævde sig på den måde, men jeg kan ikke vide det...
Du skriver ikke, hvad I blev uvenner over, men at du har skrevet til hende, at hun skulle lade være med at chikanere dig. Hvor er det modigt af dig, at du har skrevet til hende, og meget tarveligt af hende, at hun nu beskylder dig for noget andet.
Jeg tænker, at det måske kunne være godt for dig at tale med dine forældre om, hvordan hun behandler dig..? Det kan være, dine forældre kunne kontakte hendes forældre, og derigennem måske finde en løsning?
Det kan også være, at du kunne tale med en af lærerne om det? Eller en bror/søster?
Du er altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen på 116 111, eller skrive ind på chatten, hvis du har brug for at tale med en voksen.
Kærlig hilsen BørneTelefonen