Brev
mig og ham den dejlige
Hej BB.
Jeg er en pige på 14 (fylder snart 15) som har den dejligeste kæreste på 16.. desværre er jeg begyndt at blive bange for at jeg er blevet gravid.!. Min kæreste og jeg havde sex for et par dage siden men vi huskede dog at bruge beskyttelse i form af et kondom men dagen inden der hyggede vi også rigtig meget.. og det endte med at han stak hans … op i mit rumpehul, vi brugte uheldigvis ikke kondom og han kom også til at stikke den op i det andet hul, men han nåede kun lige at få den ind og så opdagede han hvilket hul det var..
og han havde kørt hans … op og ned af min klitoris og sårn i lang tid. mit spørgsmål er derfor er der en chance for at jeg kan have været blevet gravid af det???!..
Hilsen hende den skrækslagende!
ps, det skal lige siges at min kæreste aldrig kunne finde på at gøre noget, med hensigt på at jeg skulle blive gravid han er meget forsigtig og beskyttende omkring sådan noget og alt andet..
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Jeg kan godt forstå, at du er blevet lidt nervøs, og det er godt, at du skriver til BørneBrevkassen. Det er rigtig godt at høre, at du har en dejlig, ansvarsfuld og opmærksom kæreste, og det lyder som om, I holder meget af hinanden…
Jeg tænker, at det lyder rimelig usandsynligt, at du skulle være blevet gravid, ud fra det du fortæller…  Men jeg kan selvfølgelig ikke love dig, at du ikke er blevet gravid. For der kan måske godt være en lille sandsynlighed for det..
Det, du beskriver, lyder som forspil, hvor I har nusset ogkærtegnet hinanden. Det er sådan, at fyren skal have udløsning op i pigens skede, før pigen kan blive gravid, og han har jo kun været inde hurtigt (?), sådan som jeg forstår det…
Hvis det gør dig mere tryg, kan du tage en graviditetstest. Sådan en kan købes i de fleste større supermarkeder, på apoteket eller i Matas. Ellers har du også muligheden for at gå op til din læge og få hende/ham til at undersøge dig…
Gad vide, om du har talt med din kæreste om, at du er blevetnervøs for at være blevet gravid? Jeg tænker, at du måske kan prøve at snakke lidt med ham om, at det betyder meget for dig, at I beskytter jer og er forsigtige, når I er sammen…
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Og ellers er du selvfølgelig velkommen til at skrive igen eller ringe til BørneTelefonen på 116111 – det er helt gratis og anonymt. Desuden har du også mulighed for at skrivetil en rådgiver på UngeChatten.
Mange hilsner, BørneBrevkassen
Er du bange for at du er blevet gravid? Få gode råd her
Hvis du har haft ubeskyttet sex og er bange for, om du måske er gravid, kan det være, du har spørgsmål som: Hvordan ved jeg, om jeg er gravid? Hvornår kan jeg tage en graviditetstest? Har lægen tavshedspligt? Kan jeg tage en fortrydelsespille?
Her på siden kan du få hjælp ved at prøve guiden, læse gode råd eller breve fra andre unge. Du kan også se, hvilke rettigheder du har, hvis du skal tale med din læge.