Brev
Graviditet
Hvis jeg har onaneret en morgen, og har vasket hænder bagefter. Er der så nogen chance for at hvis jeg har givet hende finger måske 5-6 timer senere at hun kan blive gravid?
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Tak for dit brev. Det er en god idé, at du bruger BørneTelefonen, når du bliver i tvivl.
Nej, der er ingen risiko for, at hun er blevet gravid, når det er foregået, som du beskriver det. For det første, så vasker du hænderne og den sæd du måske har fået på fingrene forsvinder. For det andet, så kan sæd ikke leve så længe ude i det fri - det tørrer ind, og derfor kan hun ikke være blevet gravid.
Mange hilsner BørneTelefonen