Konto i minus???

Hei. jeg er gået hen og blevet afhængig af rollbit, danske, spilnu og når mit ugentlige beløb på 7.000kr, så skifter jeg over til spilnu.
Rouletten trækker pengene ind, men bingo pladerne tager dem væk.
Hvad gør jeg? mvh

Dreng, 19 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Du

Jeg kan godt forstå, at du har brug for hjælp og et godt råd.

Det lyder til, at du har fået et rigtig usundt forhold til onlinespil. Lige nu skal du bruge 7000 kroner om ugen på spil. Det må stresse dig meget, at du skal skaffe så mange penge.

Du forsøger at skaffe pengene ved at spille mere. Men jeg fornemmer, at du mærker, at det er en fuldstændig uholdbar løsning. Man kan ikke blive god til at gamble. Det er altid tilfældigheder, der afgør, om man vinder.

Som du sikkert ved og mærker, så er gambling for langt, langt de fleste forbundet med store tab, Man taber penge, og man taber tid og nærvær med dem, der er vigtige for en; venner, familie og kærester. Mange får  svært ved at passe sin skole eller sit arbejde. Og nogle får heller ikke sovet nok.

Jeg tror, du måske kan genkende noget af det – og at det er derfor, at du også skriver, at du er blevet afhængig.

Kender du Center for Ludomani? Her kan du gratis få en snak om, at du oplever dig selv som afhængig. Du kan også få hjælp til at komme ud af spilleafhængigheden. Og de kan også rådgive dig om, hvad du skal gøre ved den gæld, spillene måske har givet dig.

Du skal vide, at du slet ikke er den eneste, der bliver fange i spillenes verden. Spillene er lavet til, at de holder en fast. Og mange får svært ved at ikke at jagte næste gevinst. Men man bliver snydt. Der eneste vinder er spiludbyderne.

Langt de flest, der får behandling, kommer ud af deres spilleafhængighed. Og kommer til at leve et normalt liv igen. Tøv derfor endelig ikke med at bede om mere hjælp.

Dit brev hertil var første gode skridt på vejen. Tag så hurtigt som muligt næste skridt ved at kigge på hjemmesiden for Center for Ludomani. Og ræk så ud til dem for hjælp. Jo før jo bedre.

Kig også gerne mere på det indhold BørneTelefonen har lavet om Gaming og Gambling, som du finder her sammen med vores svar.

Jeg ønsker dig held og lykke og håber, at du får rigtig god hjælp, så du kan gå en sommer i møde med mere ro og styring på dit brug af spil.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Er du gamer eller gambler? Få gode råd her

Der er rigtig mange børn og unge, der spiller online spil, gamer eller dyrker esport. Mange har det som en fritidsinteresse, hvor de hygger sig med deres kammerater eller online venner. Men hvis det bliver til en afhængighed, så er det et problem, du skal have hjælp til.

Hvis du gamer rigtig meget, kan det være, du har spørgsmål som: Hvordan kan jeg game mindre? Jeg føler mig ensom, hvordan får jeg venner i klassen? Jeg bliver udelukket, når jeg spiller, hvad skal jeg gøre?

Når man gamer støder man også på muligheden for at gamble. Men hvad er forskellen egentlig? Og hvad gør man, hvis man er blevet afhængig af at gamble?

Her kan du finde gode råd, du kan se film om, hvordan andre kom ud af deres afhængighed eller du kan prøve testen, og få en fornemmelse for om gamingen eller gamblingen fylder for meget i dit liv.