Samleje og udnyttet
BREV
Hej jeg er en pige på 14 år
Jeg har haft en flirt vi mødtes første gang og lavede nogle ting ude på et toilet efter følte jeg mig forvirrede og vidste ik rigtigt hvad jeg havde gang i. Et Par uger skriver han til mig om vi ikke skal være sammen igen og have samleje osv… jeg skrev jeg gerne ville tænke over det og hvis jeg fik lysten til det når vi var sammen skulle jeg nok sige det til ham, jeg tager mit kondom med for hvis det nu skulle ske.
Vi tager så ned til et center og ind på et toilet som vi også gjorde første gang, han nåede at give mig finger jeg ved ik helt hvordan jeg syntes om det, men der er så en mand der banker på og vi går ud og han skal så hjem. Vi siger farvel efter vi skiltes skriver han til mig (fuck dig ærligt) osv… jeg fjerner ham over alt på de sociale medier,
Efter 7 uger kommer han tilbage og skriver alt muligt med han savner mig, vil have mig tilbage… jeg vælger At stole på ham. Vi mødes og jeg mister så min mødom, jeg tænker ik så meget over det igen, men så et par dage vil han mødes igen og have samleje igen. Vi mødes og har endnu en samleje han skriver dagen efter om vi skal have noget, jeg skriver så ja.
Men så vender han den om og sir at jeg er barnlig og at jeg bare var nem fisse. Jeg skriver at det helt fint med mig At vi ik skal have noget for inderst inde havde jeg ik følelser for ham, tænker stadig tilbage og jeg ved ik om jeg skal tage hjem til ham og tage en snak med han’s far, det har jeg overvejet Så meget
SVAR FRA
BØRNETELEFONEN
Kære pige på 14 år,
Jeg kan godt forstå, du tænker meget over, hvordan drengen har været, og at du har lyst til at “gøre noget”.
Selvom du faktisk ikke rigtig har følelser for ham, kan det alligevel være enormt ubehageligt, at han skriver sådan nogle ting til dig – især efter I har været sammen.
Når man har været sammen med én, kan man godt føle sig meget sårbar, fordi den anden person har fået lov til at komme tæt på én – og så er det rigtig ubehageligt, at personen vender én ryggen på den måde.
Det er også vigtigt for mig at sige, at dét, han har gjort, slet ikke er i orden. Du har ikke gjort noget forkert, og det er ikke din skyld, at han har været sådan. Det er heller ikke forkert af dig, at du var sammen med ham. Heller ikke selvom du ikke havde følelser for ham.
Jeg kan godt forstå, du har overvejet at snakke med hans far om det. Måske tænker du, at hans far så vil fortælle drengen, hvordan man bør opføre sig, og at den måde, han har været på, ikke er OK?
Men jeg, at det i første omgang er rigtig vigtigt, at nogen støtter dig. En, som er tæt på dig? Så du kan talt med nogen om det, der er sket.
Måske føler du, at du er kommet ovenpå, og at du egentlig bare gerne vil have drengen til at forstå, at den måde, han har været på, ikke er i orden? Men det kan alligevel være ret vigtigt, at man får talt med nogen, så man ikke går alene med alle de tanker og følelser, man kan have efter sådan en oplevelse. Måske dukker tanker om oplevelsen nogle gange op – og måske fylder det meget i dig?
Selvom det kan virke som en svær samtale, kan det alligevel være, at det ville være rigtig rart at kunne snakke med en af dine forældre om det? Det kan også være, du har brug for at snakke med en veninde om det først? Eller med os på BørneTelefonen? Du kan både skrive en SMS eller ringe til os på nummer 116 111 eller skrive til os på Chatten.
Hvis man skal fortælle sine forældre noget, man synes er svært at snakke om, kan det nogle gange være en stor hjælp at have talt tingene igennem et par gange.
Når du f.eks. har snakket med os eller dine forældre, kan du måske bagefter tale med nogen om, hvordan I kan snakke med drengens forældre. Og så kan du få en voksens hjælp, så du ikke skal tage den samtale alene. Hvis det ville være bedre for dig?
Du har al ret til at føle, at den måde, drengen har behandlet dig på, slet ikke har været i orden. Det har den nemlig ikke.
Derfor er det godt, du har skrevet herind. Næste skridt kunne være at tale med dine forældre, en veninde eller os, så du kan få talt det hele igennem – og måske også få hjælp til at tale med drengens far.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen
Seksuel krænkelse Andre der hjælper
Anmeld digital krænkelse
Læs mere
Anmeld seksuelt overgrebsmateriale
Læs mere
Anmeld voldtægt og seksuelle overgreb
Læs mere
Trin for trin Byg et brev
Hvis det er svært at sige noget ansigt-til-ansigt, kan det være nemmere at skrive det ned. Her kan du bygge et brev, som du kan sende til den person, du gerne vil have til at hjælpe dig.