Brev
Min fætter og mig
Hej.
Jeg er en pige på 13 og jeg har en kæreste. . Det skal lige sige at han er min fætter som er 15. Er det forkert at vi er sammen?
Jeg elsker ham rigtig højt og han siger også at han elsker mig.
Vi har talt om sexuele ting og sådan men ville det være forkert? Han skrev til mig at han gerne ville have et “bj” hvad er det?
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Jeg kan godt forstå, at du har nogle spørgsmål omkring dig og din fætter  og seksuelle ting.
Og det er rigtig godt, at du spørger, for der er faktisk nogle ting, du skal være opmærksom på.
Fætre og kusiner må gerne være kærester med hinanden. De må også gerne gifte sig og få børn, når de bliver voksne.
Men en på 15 år må ikke være sammen seksuelt med en under 13 år.
Da du er 13 år, må din fætter ikke være seksuelt sammen med dig. Det er ulovligt. I må først være sammen seksuelt, når du er over 15 år.
Jeg er ret sikker på, at din fætter beder dig om et blowjob, når han skriver, at han gerne vil have et bj,
Et blowjob er at slikke på en drengs tissemand eller nosser. Og det er sex. Det må han derfor ikke bede dig om.
Da din fætter er 15 år og derfor ældre end dig, har han måske mere lyst til seksuelle ting, end du har. Men det er altså ikke lovligt.
Jeg vil foreslå dig at tale med din fætter om det her. Både fordi, det er vigtigt, at du ikke kommer til at gøre noget, du fortryder. Men også for at han ikke kommer i problemer.
Måske ville det også være rart for dig, at fortælle en voksen om, at I er blevet kærester? På den måde har du en voksen, der kan tale med dig om, hvordan du passer på dig selv og din fætter i det her. Vil en af dine forældre være god at snakke med? Eller en lærer måske? Det kunne også være, at du har en god veninde, hvis mor eller far kunne være rar at tale med.
Du må også meget gerne ringe til os på 116111, hvis du har fået flere spørgsmål. Eller måske har brug for at tale om, hvordan du og din fætter får det bedst sammen.
Jeg håber, at du og din fætter kan finde en god måde at være kærester på.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen